نوبخت خبر داد

ورود بازار مسکن به رونق نسبی/ اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان به نیازمندان در ماه رمضان

ورود بازار مسکن به رونق نسبی/ اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان به نیازمندان در ماه رمضان

سخنگوی دولت از رونق نسبی بازار مسکن در دو ماهه امسال خبر داد و گفت: با دستور رئیس‌جمهور برای تسریع در پرداخت یارانه‌های غیرنقدی به خانواده‌های نیازمند به مناسبت ماه رمضان، ۱۶۰ میلیارد تومان به وزارت کار پرداخت شد.

اقتصاد ایران آنلاین-محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز سه‌شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران، با اشاره به وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در کشور، گفت: دومین سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته و چهارشنبه گذشته قرارداد آن اجرایی شده است. این سرمایه گذاری مربوط به 5 هزار مگاوات انرژی الکتریکی با ارزش 4,2 میلیارد دلار است.

 
وی افزود: این سرمایه‌گذاری خارجی در قالب نیروگاه‌هایی در اهواز، دهلران، زاهدان، ساوه، سوفیان و بناب به صورت مستقیم صورت می‌گیرد و هیچ تعهد و تضمینی متوجه دولت ایران نخواهد بود.

 
سخنگوی دولت از رونق نسبی در بازار مسکن طی دو ماهه فروردین و اردیبهشت در سال جاری خبر داد و گفت: طی دو ماهه فروردین و اردیبهشت برای واحدهای مسکونی و آپارتمانی از جهت معاملات و ارزش آن، رشدهایی حاصل شده است. در فروردین تعداد معاملات 19 درصد رشد داشته و ارزش واحدهای مسکونی 33,4 درصد رشد داشته است. در اردیبهشت‌ماه نیز تعداد معاملات 7 دهم درصد با ارزش معاملات 5,1 درصد، رشد داشته‌ایم.

 
نوبخت ادامه داد: با دستور رئیس‌جمهور برای تسریع در پرداخت یارانه‌های غیرنقدی به خانواده‌های نیازمند به مناسبت ماه مبارک رمضان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی 160 میلیارد تومان به وزارت کار پرداخت کرد.

 
سخنگوی دولت درباره خرید هواپیماهای جدید گفت: خرید 118 ایرباس مسیر خود را طی می‌کند و شورای اقتصاد بر آن نظارت دارد و باید تایید کنم که دولت در این زمینه تضمینی پرداخت نخواهد کرد.

 
وی درباره جلسه روز گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: ستاد اقتصادمقاوتی روز گذشته تشکیل جلسه داد و آخرین گزارش‌ها از فعال شدن 7 هزار واحد تولیدی ارائه شد.

 
سخنگوی دولت در رابطه با حذف برخی خانوارها از دریافت سبد غذایی، تاکید کرد: هیچ خانواری که سبد غذایی دریافت می‌کرده است از لیست دریافت این سبد حذف نشده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا