سی امین خانه معدن استان ها در استان ایلام تشکیل شد

سی امین خانه معدن استان ها در استان ایلام تشکیل شد

گروه معادن - سی امین خانه معدن استان های کشور در استان ایلام تشکیل شد.

به گزارش ماین نیوز، انتخابات هیئت مدیره خانه معدن استان ایلام با حضور نماینده خانه معدن ایران، معدن کاران و مدیران عامل واحدهای صنایع معدنی در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام برگزار و اعضای اصلی، علی البدل و بازرسان انتخاب شدند.

مدیرکل امور استان های خانه معدن ایران در ابتدای این جلسه با اشاره به تاریخچه خانه معدن اظهار داشت: در راستای برون سپاری فعالیت ها تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت و تفویض اختیار امور حوزه معادن به تشکل های غیر دولتی، خانه معدن ایران در سال 1381 تأسیس شد.
عارف حامدی افزود: خانه معدن تشکلی قوی، مدافع حقوق بهره برداران و صدای معادن و صنایع معدنی کشور است.
وی عنوان کرد: با تشکیل نمایندگی های این تشکل در استان ها بهره برداران به راحتی می توانند مسائل و مشکلات خود را پیگیری کنند.
حامدی خاطرنشان کرد: تا قبل از این خانه های معدن در 29 استان فعالیت خود را آغاز کرده بودند.
مدیرکل امور استان های خانه معدن ایران تصریح کرد: عضویت در شورای عالی معادن به عنوان بزرگ ترین تشکل تخصصی معدن، عضویت در شورای حل اختلاف ماده مکرر 24 قانون معادن کشور، عضویت در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، حضور در کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و عضویت در کمیته جهانی معدن از اقدامات ارزشمند خانه معدن ایران است.
وی به برگزاری دوره های آموزشی برای بهره برداران و دارندگان پروانه اکتشاف به منظور آشنایی بیشتر با قوانین معدنی در آینده ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با شرایط به وجود آمده و ایجاد شده فعالیت های اقتصادی کشور به ویژه در بخش معدن بیشتر شده و شاهد پیشرفت چشم گیری در این حوزه باشیم.
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت ایلام نیز در این مراسم اظهار داشت: تقویت و ایجاد نهادهای بخش خصوصی جزو اولویت های وزارتخانه است.
رضا محمدرحیمی با اشاره به فرایند شکل گیری خانه معدن استان ایلام افزود: با هماهنگی خانه معدن ایران نخستین جلسه برای تعیین اعضای هیئت رئیسه و علی البدل با حضور اکثریت معدنکاران و مدیران واحدهای صنایع معدنی تشکیل و پس از اعلام آمادگی نامزدهای هیئت رئیسه و بازرسین از طریق رأی گیری مخفی با استفاده از تعرفه های کاغذی خانه معدن استان ایلام تشکیل شد.
معاون امور صنایع و معادن با اشاره به نتایج به دست آمده در پایان رأی گیری عنوان کرد: شهروز رستمی با 35 رأی، فردین فیض الهی با 33 رأی، سعید مظفری با 27 رأی، بهنام رستمی و حمید پیشگو هر کدام 24 رأی، نصرت فیلی و احمد گراوند نیز هر یک با 23 رأی به عنوان اعضای اصلی و آقا میرزا نوری با 21 رأی و علیزمان هکماتی با 20 رأی اعضای علی البدل شدند، همچنین علی فرجی با 30 رأی و محمد جعفریان با 28 رأی هم به عنوان بازرسین تعیین شدند.
محمدرحیمی با اشاره به ترکیب هیئت رئیسه بیان داشت: بعد از مشخص شدن اعضای اصلی و بازرسین هیئت رئیسه، جلسه فوق العاده تشکیل و شهروز رستمی به عنوان اولین رئیس خانه معدن استان ایلام، فردین فیض الهی نایب رئیس، نصرت فیلی دبیر و حمید پیشگو خزانه دار شدند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا