روسیه 2،5 میلیار یورو وام اعتباری به ایران می دهد

روسیه 2،5 میلیار یورو وام اعتباری به ایران می دهد

مسکو- ایرنا- روسیه در چارچوب توافق ها و قراردادهای امضا شده با ایران، دو وام به مجموع ارزش 2،5 میلیارد یورو به صورت اعتباری در اختیار جمهوری اسلامی قرار می گیرد که برای اجرای طرح های پیش بینی شده هزینه خواهد شد.

سرگئی استورچاک معاون وزیر دارایی روسیه امروز (دوشنبه) گفت: مراحل داخلی تصمیم گیری دولت در این زمینه رو به پایان است که امیدواریم تا دو هفته آینده مجوز واگذاری دو وام مورد توافق به ایران را دریافت کنیم.
به گزارش ایتارتاس، وی در سخنان خود در بیشکک پایتخت قرقیزستان اظهار کرد: معمولا در قراردادها سقف وام قید می شود و روسیه بالاترین حد را در هزینه های بالقوه بودجه برای تامین وام را قید می کند.
استورچاک ادامه داد: تعیین رقم دقیق وام به قراردادها بستگی دارد که شرایط آنها حین اجرا نیز غالبا تغییر می کند، زیرا بسیار پیچیده هستند و نمی توان تمامی ریسک ها را هنگام تنظیم محاسبه و برآورد کرد.
در جریان نشست آبان ماه سال 94 کمیسیون مشترک همکاری ایران و روسیه در مسکو که به تهیه نقشه راه توسعه روابط دو کشور منجر شد، مجموعه ای از برنامه ها و اجرای طرح های مشترک در بخش های مختلف از جمله صنعتی، نیروگاهی، ریلی و انرژی در ایران با همکاری طرفین پیش بینی و قرار شد مسکو بخشی از هزینه های این طرح ها را به صورت وام اعتباری در اختیار تهران قرار دهد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا