معاون وزیر صنعت و رئیس هیات مدیره ایران‌خودرو اعلام کرد:

مذاکره جدید ایران و پژو/ خودروهای جدید در ایران قیمت‌گذاری نمی شوند

مذاکره جدید ایران و پژو/ خودروهای جدید در ایران قیمت‌گذاری نمی شوند

معاون وزیر صنعت و رئیس هیات مدیره ایران‌خودرو با اعلام مذاکره جدید ایران با پژو برای تولید قطعات، صادرات و قیمت‌گذاری محصولات تولیدی مشترک با ایران، گفت: خودروهای جدید پژو در ایران قیمت‌گذاری نمی‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن صالحی‌نیا با بیان اینکه هیچ توافقی با شرکت فرانسوی رنو برای تولید خودروی کوئید در ایران خودرو انجام نگرفته به مهر گفت: به عنوان رئیس هیات مدیره ایران‌خودرو اعلام می‌کنم هیچ توافقی با شرکت رنو برای تولید کوئید در ایران صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: البته سایپا مذاکراتی را با این شرکت فرانسوی برای تاسیس شرکتی مشترک به صورت جوینت‌ونچر صورت داده که بر این اساس کارگروهی هم برای بررسی و نظارت بر پیشرفت کار از سوی مدیرعامل این مجموعه تعیین شده که به وی و هیات مدیره گزارش می‌دهند. در این میان تا مذاکرات نهایی نشود، بنده در جریان جزئیات آن نیستم.

این معاون وزیر صنعت افزود: برخی مسائل ضد برجام در مجامع بین‌المللی، تاثیری بر فعالیت مشترک پژو با ایران نداشته و مذاکرات ما در سطح عملیاتی بوده و در حد کارشناسی نیست که خللی به آن وارد شود. در این میان قاعده‌ای شروع کرده‌ایم که بعد از رفع محدودیت‌ها نیز قرارداد منعقد شد و تشکیل شرکت جوینت‌ونچر نیز آخرین مراحل ثبت خود را سپری می‌کند و به زودی کار را آغاز خواهد کرد. هفته گذشته نیز جلسه جدیدی با پژو در مورد قرارداد فرعی و مسائل مرتبط با جزئیات تولید قطعه، صادرات و قیمت‌گذاری برگزار شد.

صالحی نیا ادامه داد: قیمت‌گذاری خودروهای جدید پژو در ایران که به صورت جوینت‌ونچر تولید می‌شود، باید براساس شرایط بین‌المللی صورت گیرد. گمان می‌کنم با خودروهایی که از این شیوه تولید می‌شوند، باید مشابه خودروهایی که طی هفته‌های گذشته از شمول قیمت‌گذاری دولتی خارج شدند، برخورد شوند. اما با توجه به شرایط، مشکلی به لحاظ قیمت‌گذاری نداریم و قیمت‌گذاری دولتی این خودروها صورت نمی‌گیرد. ظن من بر این است که قطعا از قاعده‌های محدودکننده قیمت‌گذاری بری هستند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا