معاون وزیرصنعت، معدن وتجارت:

رفع بیکاری باید دغدغه همه مسئولان و دستگاه های اجرایی باشد

رفع بیکاری باید دغدغه همه مسئولان و دستگاه های اجرایی باشد

همدان -ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور گفت: امروز رفع بیکاری باید دغدغه اصلی همه مسئولان، دستگاه های اجرایی و بنگاه های اقتصادی با هدف تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باشد.

سید محمود نبوی روز دوشنبه در دومین همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان همدان در تویسرکان افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در جمع نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی به خجالت مسئولان نظام از بیکاری جوانان اشاره کردند که نشان از دغدغه و تاکید ویژه ایشان به حل این معضل در کشور است.
وی بیان کرد: اکنون دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی باید برای خدمت بیشتر و بهتر به مردم با یکدیگر مسابقه بدهند و شعار خدمت بی منت و سازمان پاسخگو را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.
نوابی با طرح این سوال که آیا سازمان کنونی حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور در تراز جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: پاسخ این سوال منفی است اما ظرفیت و قابلیت عملکرد قویتر و بهتر در این سازمان وجود دارد.
وی اظهار کرد: امروز اگر می خواهیم تکریم ارباب رجوع را به معنای واقعی کلمه عملی کنیم باید به دنبال ارائه خدمات با کیفیت و با شتاب به مردم در بخش های مختلف باشیم.
نوابی از اقدام استاندار و مسئولان استان همدان در برگزاری همایش ارزیابی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی و معرفی آنها به عموم مردم تقدیر کرد و افزود: کاش سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان این توان مالی و کارشناسی را داشت که همه بنگاه های اقتصادی را مورد ارزیابی قرار داده و نتایج شفاف آن را در اختیار مردم بگذارد.
وی ادامه داد: جمعیت مصرف کنندگان کشور تا قبل از سال 88 تریبونی برای طرح مسائل خود در کشور نداشتند اما امروز سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان خواستار توجه ویژه تولیدکنندگان به کمیت، کیفیت و قیمت گذاری عادلانه کالاهای تولیدی است.
نوابی تاکید کرد: ارائه خدمات پس از فروش تنها کف خدمات رسانی در بخش عرضه کالا محسوب می شود و شرکت های تولیدکننده باید خدمات قبل، حین و پس از فروش را ارائه داده و حتی اقدام به اعطای خسارت اعتماد به مصرف کنندگان کنند.
مدیر عامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور استقبال و حمایت از سرمایه گذاران اقتصادی و تولیدی را یک رویکرد ضروری و هدفمند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اذعان کرد: اینکه سرمایه گذاران را سود جو خوانده و آنها را در چرخه غیر ضروری کارهای اداری سرگردان کنیم یک سیاست غلط است.
وی گفت: چه اشکالی دارد که سرمایه گذار از محل سرمایه گذاری خود سود و منفعت کسب کند و اصلاً چه کسی گفته که سرمایه گذار نباید سود مالی برای خود ایجاد کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: به دنبال کمک گرفتن از مجلس شورای اسلامی برای رفع قانونی چالش انجمن حمایت از مصرف کنندگان در سراسر کشور هستیم.
وی از اعطای تسهیلات به 238 واحد تولیدی کوچک و 26 واحد تولیدی متوسط در استان همدان با اعتباری افزون بر چهار هزار میلیارد و 110 میلیون ریال خبر داد و افزود: همچنین به 52 طرح اقتصادی بالای 60درصد پیشرفت فیزیکی در استان همدان تسهیلاتی با مجموع اعتباری افزون بر 100 میلیارد ریال اعطا می شود.
نوابی تاکیدکرد: این تسهیلات باید صرف فعال کردن چرخه تولید واحدهای تولیدی، اشتغالزایی و تولید محصول شود.
وی متذکر شد: ما به دنبال ایجاد یک انقلاب و قیام در سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیستیم و فقط می خواهیم این اصل دینی را که حق الناس مقدم بر حق خدا و نفس است را در فضای جامعه نهادینه کنیم.
نوابی خاطرنشان کرد: مشکلات امروز ما در عرصه اقتصاد و رعایت نکردن حقوق مصرف کنندگان ناشی از فاصله گرفتن از مفاهیم و آموزه های اصیل دینی و اسلامی است.
وی همچنین از برخی از سرفصل های عملکردی بعضی بانک ها و بیمه ها انتقاد کرد و گفت: برخی بانک ها به جای آنکه از مشتری برای انتخاب خود تقدیر کنند برای تمدید و صدور یک کارت اعتباری، وقت زیادی از مردم می گیرند.
دومین همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان همدان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور، مسئولان رده بالای وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف کشور و استان همدان در مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی تویسرکان برگزار شد.
در پایان این آیین با اهدا جوایز و تندیس از شرکت ها و بنگاه های تولیدی و اقتصادی برتر استان همدان و دستگاه های اجرایی برتر شهرستان تویسرکان تجلیل شد.
تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا