تغییر مالکیت 6302 میلیارد ریال سهم

تغییر مالکیت 6302 میلیارد ریال سهم

در نتیجه داد و ستدهای روز دوشنبه سهامداران بیش از 872 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 6هزار و 302 میلیارد ریال در 66 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

در معاملات روز جاری بورس تهران سهامداران بیش از 872 میلیون برگه سهم را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نتیجه داد و ستدهای روز دوشنبه سهامداران بیش از 872 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 6هزار و 302 میلیارد ریال در 66 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

در این روز شاخص کل 31 واحد افت کرد و به عدد 76 هزار و 128 رسید. نمادهای فولاد مبارکه، هلدینگ خلیج فارس، سرمایه گذاری غدیر و ایران خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس ثبت کردند.

این در حالی بود که نمادهای هلدینگ پارسیان، گل گهر و بانک ملت با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

شاخص بازار اول امروز 51 واحد افت کرد اما شاخص بازار دوم 102 واحد رشد را به ثبت رساند.

همچنین در این روز گروه های خودرویی، محصولات فلزی و قند و شکر با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی ایستادند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای شیشه و گاز، باما، نفت پارس، قند شیرین خراسان، سپنتا، قند اصفهان و قند پیرانشهر بود.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار سهام شرکت های فیبر ایران، فنرسازی زر، سرمایه گذاری اعتبار ایران، پلاسکو کار، عمران و توسعه فارس، محورسازان ایران خودرو و موتوژن با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در پایان معاملات امروز سهام واسپاری ملت، ماشین سازی اراک، تایدواتر خاورمیانه، نیرو ترانس، سخت آژند، ایران ارقام و اوراق مشارکت شهرداری سبزوار با بیشترین تقاضای خرید مواجه شدند.

در مقابل اوراق مشارکت ملی نفت ایران، عمران و توسعه فارس، حق تقدم محورسازان ایران خودرو، حق تقدم سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و داروسازی فارابی با بیشترین عرضه ها، سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز سرمایه گذاری رنا با معامله 76 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت ملی نفت ایران با معامله دو هزار و 330 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا