فشارکارتل شرکت‌های سیمانی پاکستان برای جلوگیری از واردات سیمان ایران

فشارکارتل شرکت‌های سیمانی پاکستان برای جلوگیری از واردات سیمان ایران

رئیس انجمن ساخت و ساز پاکستان گفت: کارتلی از شرکت‌های سیمانی پاکستان دولت این کشور را در خصوص واردات سیمان از ایران به شدت تحت فشار قرار داده‌اند.

 

حنیف گوهر در واکنش به تغییرات رخ داده در بودجه دولت پاکستان اظهار کرد: صنعت ساخت و ساز در پاکستان در حال رشد است اما دولت به صورت غیرضروری در حال افزایش دادن هزینه‌های این صنعت است. تغییرات در سیستم جمع‌آوری مالیات غیرمستقیم فدرال (FED) قیمت سیمان را در بازار پاکستان یک بار دیگر افزایش خواهد داد وهمین موضوع نیز زمینه افزایش هزینه‌های ساخت و ساز در کشور را فراهم می کند.
وی در ادامه توضیح داد: همین الان هم قیمت سیمان در بازار پاکستان نسبت به دیگر کشورهای منطقه بالاتر است و دلیل این موضوع نیز فعالیت کارتلی از شرکت‌های سیمانی در پاکستان است. ما از دولت درخواست کرده‌ایم که برای شکستن این کارتل اجازه واردات سیمان را به ویژه از ایران بدهد که قیمت سیمان در بازار این کشور از بازار پاکستان ارزانتر است اما دولت دقیقا برعکس درخواست ما عمل می‌کند.
وی عنوان کرد: ما می‌ترسیم اگر واردات سیمان را از ایران آغاز کنیم، دولت تحت فشار شرکت‌های سیمانی قوانین تعرفه‎ای روی واردات سیمان از ایران اعمال کند، دقیقا مشابه موردی که روی واردات فولاد ارزان چینی اتفاق افتاد و دولت روی واردات این محصول تعرفه‌گذاری کرد.
سیمان و فولاد تقریبا حدود 40 درصد از کل هزینه‌های ساخت و ساز را در پاکستان به خود اختصاص می‌دهند.
انجمن ساخت و ساز و توسعه پاکستان دارای بیش از 700 عضو است که شامل شرکت‌های فعال در صنعت ساخت و ساز و توسعه این کشور می‌شوند. صنعت ساخت و ساز سهمی 2.4 درصدی در GDP پاکستان داشته و 7.3 درصد از کل نیروی پاکستان در این صنعت مشغول بکار هستند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا