از ابتدای امسال در فرابورس جذب شد ؛

سرمایه خارجی 2 تریلیون ریالی

سرمایه خارجی  2 تریلیون ریالی

این سرمایه گذاری ها از طریق صندوق های سرمایه گذاری و یا حضور مستقیم خارجی ها در کشور اتفاق افتاده است که به خرید سهام یا اوراق مبادرت کرده اند.

 

مدیر عامل فرابورس از جذب دو تریلیون ریال سرمایه گذاری خارجی در این بازار از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد که با مجموع سرمایه گذاری جذب شده در فرابورس در سال گذشته برابری می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) ، امیر هامونی امروز در گفت وگو با ایرنا افزود: این سرمایه گذاری ها از طریق صندوق های سرمایه گذاری و یا حضور مستقیم خارجی ها در کشور اتفاق افتاده است که به خرید سهام یا اوراق مبادرت کرده اند.

این مقام مسئول یکی از مسائل مهم در ورود خارجی ها و بحث مالکیت را استفاده از ابزارهای بدهی و بازار بدهی عنوان کرد.

وی بیان داشت: امروز شاهد ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار بورس کشور و استقبال شان از این بازار از طریق اسناد خزانه اسلامی هستیم که به طور عمده در شرکت هایی که نیاز به تغییر ساختار اساسی دارند، وارد شده اند.

هامونی تصریح کرد: ورود سرمایه گذاران خارجی با بازنگری در روش ها، بهبود فرآیندها و ارتقای فناوری ها و دانش انجام کار همراه شده است که مطلوب کشور بوده و شرایط امیدبخشی را نوید می دهد.

به گفته وی ، تداوم این روند منجر به ارتقای بهره وری شرکت ها، کاهش هزینه ها و بهای تمام شده تولید کالاها و خدمات و در نتیجه ارتقای بهره وری خواهد شد.

مدیرعامل فرابورس خاطرنشان کرد: فرابورس ایران از آمادگی کامل برای انجام اقدام های مقتضی برای ورود سرمایه گذاران خارجی در حوزه بازار بدهی و اسناد خزانه اسلامی برخوردار است.

به گفته هامونی، دولت بازپرداخت اسناد خزانه اسلامی و صکوک اجاره را ضمانت کرده است و با توجه به اینکه سرمایه گذاران خارجی یک ریسک اعتباری و رتبه بندی اعتباری برای دولت ایران قائل هستند، اما با تضمین این اسناد و اوراق دیگر نیازی به بررسی اوراق ذکر شده ندارند و در نتیجه فرآیند حضورشان در فرابورس کوتاه می شود.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا