بلوک 73 درصدی ذوب آهن اصفهان واگذار می شود

بلوک 73 درصدی ذوب آهن اصفهان واگذار می شود

تهران-ایرنا-سازمان خصوصی سازی بلوک 73 درصدی ذوب آهن اصفهان را در روز یکشنبه 30 خرداد 1395 عرضه می کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بلوک 73 درصدی سهام شرکت ذوب آهن اصفهان شامل پنج میلیارد و 743 میلیون و 936 هزار و 88 سهم توسط سازمان خصوصی سازی در روز یکشنبه 30 خرداد عرضه می شود.
این میزان سهام به قیمت پایه هر سهم چهار هزار و 116 ریال و ارزش کل پایه 23 هزار و 642 میلیارد و 40 میلیون ریال روی میز فروش می رود.
احمد صادقی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان پیش از این گفته بود براساس رای دیوان عدالت اداری انتظار می‌رود افزایش سرمایه این شرکت امسال محقق شود.
به گفته وی برنامه افزایش 633 درصدی سرمایه شرکت ذوب آهن براساس مصوبه های مجمع فوق العاده سهامداران پیش بینی شده و انتظار می رود از طریق شکایت به دیوان عدالت اداری موضوع مالکیت زمین های شرکت ذوب آهن تعیین تکلیف شوند.
صادقی افزود: دولت دهم به اشتباه بخشی از زمین های تحت تملک ذوب آهن را به منظور طرح مسکن مهر تخصیص داده بود که این شرکت با طرح شکایت در دیوان عدالت اداری خواستار بازگشت این زمین ها و تعیین تکلیف آن بر اساس سند های ملکی موجود شد.
صادقی اضافه کرد: رای دیوان مزبور سبب بازگرداندن زمین ها خواهد شد و بر همین اساس پیش بینی می شود با تعیین تکلیف زمین ها ، مشکل سازمان بورس و ایراد حسابرس در زمینه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها برطرف شود.
وی خاطرنشان ساخت: تحقق هدف افزایش سرمایه شرکت نیاز به تایید حسابرس و سازمان بورس دارد و چنانچه این امر تحقق پیدا نکند پیش بینی می شود رقم افزایش سرمایه از محل مزبور حداقل حدود 400 تا 500 درصد تحقق پیدا کند.
مدیرعامل ذوب آهن افزایش سرمایه این شرکت در سال 1395 را قطعی دانست و گفت: شرکت ذوب آهن مشمول اصل 141 قانون تجارت در زمینه ورشکستگی شرکت های بورسی است و ناگزیر از افزایش سرمایه است و سهامداران باید متوجه باشند که در این فرایند وقوع برخی اتفاق های جدید و یا ایراد ها از سوی سازمان بازرسی کل کشور و یا سازمان بورس خارج از اراده مدیریت ذوب آهن است.
به گفته وی مبنای مدیریت ذوب اهن اصفهان افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها برای امسال است و در زمینه ارزیابی دارایی ها نیز با توجه به نامه نگاری شرکت با وزارت امور اقتصادی و دارایی و تعیین 15 کارشناس رسمی از سوی این وزارتخانه برای ارزیابی دارایی ها هیچ نگرانی بابت دخالت در روند افزایش سرمایه وجود ندارد.
صادقی گفت: پیش بینی می شود تا تیر ماه امسال، هزینه و درآمد شرکت به نقطه سر به سر رسیده و از سویی با توجه به افزایش قیمت های جهانی از طریق صادرات بیشتر و فروش بهتر محصولات، بتوان زیان شرکت را به صفر تبدیل کرد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا