اعزام هیاتی از بزرگ ترین تولید کننده مس اروپا به ایران؛ به زودی

اعزام هیاتی از بزرگ ترین تولید کننده مس اروپا به ایران؛ به زودی

رئیس هیات عامل ایمیدرو از اعزام قریب الوقوع هیاتی از شرکت آروبیس به عنوان بزرگترین تولید کننده مس اروپا به ایران برای بررسی زمینه های مشترک همکاری، خبر داد.

 

مهدی کرباسیان با اعلام این مطلب اظهار داشت: در سفر اخیر به اروپا و بازدید از کارخانه آروبیس (Aurubis) با 150 سال سابقه فعالیت در شهر هامبورگ آلمان و ملاقات با مدیر عامل آن، آمادگی همکاری و سرمایه گذاری در صنعت مس را دارند و قرار شد به سرعت هیاتی به ایران اعزام و زمینه های مشترک را بررسی کنند.
وی افزود: این شرکت با تولید بیش از یک میلیون کاتد مس در مرکز شهر هامبورگ واقع بوده و کوچکترین مشکل زیست محیطی ندارد، به طوری که دستگاه های سنجش آلاینده ها در اتاق شهردار مستقر است و مردم به صورت آنلاین می توانند وضعیت هوا را کنترل کنند.
رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: در این سفر همچنین در دیدار با مدیران عامل شرکت های معتبر گلنکور (Glencore) و ترافیگورا (Trafigura)، ضمن معرفی فرصت های سرمایه گذاری در معادن و صنایع معدنی ایران، درباره چگونگی همکاری مذاکراتی با آنها صورت گرفت.
وی ادامه داد: البته اوایل امسال با شرکت های گلنکور، ریوتینتو و ان اف سی برای توسعه صنایع مس، فولاد، آلومینیوم و غیره توافق نامه همکاری امضا شد.
بنا به این گزارش، در سفر اخیر هیات وزارت صنعت، معدن و تجارت به آلمان، مرکز همکاری های اقتصادی ایران و اروپا در برلین افتتاح شد تا با توجه به امکانات این مرکز، زمینه های همکاری در بخش صنعت و معدن با شرکت های معتبر اروپایی فراهم شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا