با حضور فولادسازان مطرح کشور برگزار شد

نخستین همایش تخصصی آزمایشگاه های معادن و صنایع معدنی در اصفهان

نخستین همایش تخصصی آزمایشگاه های معادن و صنایع معدنی در اصفهان

گروه صنایع معدنی >فولاد - نخستین همایش تخصصی آزمایشگاه های معادن و صنایع معدنی با محوریت آزمایشگاه های شرکت فولاد مبارکه در مجموعه فرهنگی باغ فردوس اصفهان برگزار شد.

به گزارش ماین نیوز، امیر صالحی گفت: از آنجایی که سالانه میلیون ها تن مواد اولیه و محصولات فولادی در چرخه تولید محصولات فولادی، تولید و عرضه می گردد. اطمینان از صحت عملکرد فرآیندهای تولید و انطباق تمام فعالیت ها با استانداردهای ملی و بین المللی، یکی از مهم ترین جنبه های تولید در این چرخه است.

وی افزود: در این چرخه آزمایشگاه ها با نمونه برداری و انجام آزمون های تخصصی به منزله چشم های صنعت عمل می کنند و به انطباق تولید با استانداردهای ملی و بین المللی و دستیابی به کیفیت موردنیاز مشتری کمک می نمایند. با نگاه به چشم انداز سال 1404 و برنامه تولید 55 میلیون تن فولاد و وجود بیش از 100 واحد تولیدی کوچک و بزرگ در چرخهٔ صنعت فولاد کشور، ایده تشکیل انجمن تخصصی آزمایشگاه های معادن و صنایع فولاد را به وجود آورد.
مدیر آزمایشگاه های فولاد مبارکه با تشریح اهداف کلان این انجمن گفت: به اشتراک گذاشتن امکانات آزمایشگاهی و دانش فنی به صورت منطقه ای یا ملی با تشکیل قطب های آزمایشگاهی در جهت ارتقای سطح کیفی واحدهای آزمایشگاهی، ایجاد تعامل تخصصی بین آزمایشگاه های معادن و صنایع کشور، مرجع تخصصی به منظور انتقال دانش فنی آزمایشگاه ها به طرح های توسعه در سطح ملی و همچنین ارتباطات بین المللی در جهت استفاده از فناوری های جدید و انتقال تجربیات و دانش در سطح ملی و بین المللی از جمله اهداف کلان این انجمن است.
وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در خصوص تشکیل این انجمن اشاره نمود و گفت: جهت تشکیل انجمن آزمایشگاه های معادن و صنایع فولاد، جلسات متعددی با مشارکت آزمایشگاه های شرکت فولاد مبارکه، شرکت ذوب آهن اصفهان، شرکت سنگ آهن گل گهر، شرکت فولاد خوزستان و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار شد و پس از تهیه پیش نویس اساسنامه و برنامه ریزی جهت برگزاری همایش آزمایشگاه های معادن و صنایع فولاد، سرانجام اولین همایش آن برگزار شد.
مدیر آزمایشگاه های فولاد مبارکه، استقبال آزمایشگاه های بخش خصوصی و دولتی شرکت های فعال در معادن و صنعت فولاد را از این همایش مناسب ارزیابی نمود و گفت: افتتاح همایش با صحبت های فرزاد ارزانی معاون فناوری فولاد مبارکه انجام و با سخنرانی رئیس همایش و سخنرانانی از صنعت و دانشگاه ادامه یافت و در آن عمده مطالب سخنرانان در تحلیل شرایط کنونی فولاد، لزوم اشتراک اطلاعات و تجربیات بین آزمایشگاهی برای صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه ها و استفاده از توانمندی داخلی در تجهیز آزمایشگاه ها، مطرح شد.
صالحی، در ادامه گفت: بررسی اساسنامه پیشنهادی و انتخابات هیأت مدیره با ترکیب آزمایشگاه های شرکت فولاد مبارکه، شرکت ذوب آهن اصفهان، شرکت سنگ آهن گل گهر، شرکت چادرملو، شرکت فولاد ارفع به عنوان آزمایشگاه های فعال در زمینهٔ معدن و فولاد، معرفی یک نفر عضو مستقل و یک نفر از هیأت علمی دانشگاه و برگزاری دو کارگاه تخصصی توسط آزمایشگاه های شرکت فولاد مبارکه و آزمایشگاه فولاد آلیاژی اسفراین و شرکت اعضای در چهار کارگروه معدن، گندله سازی و احیاء مستقیم، فولادسازی و نورد گرم و سرد و بحث و تبادل نظر در زمینهٔ فعالیت های آزمایشگاهی از جمله اقداماتی بود که انجام شد.
وی در پایان از حمایت های معاونت فناوری، روابط عمومی، خدمات عمومی، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و سایر قسمت های که در برگزاری این همایش همکاری نمودند، تشکر و قدردانی کرد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا