توسعه بدون سرمایه گذاری امکان پذیرنیست

توسعه بدون سرمایه گذاری امکان پذیرنیست
تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی، پیشرفت در تولید محصولات با ارزش افزوده و کسب سود بیشتر برای سهامداران فولادمبارکه به صورت مستقیم با سرمایه گذاری و توسعه در فعالیتهای فولادمبارکه رقم میخورد.


دکتر بهرام سبحانی مدیرعامل شرکت فولادمبارکه در جمع اعضای کمیته مدیریت شرکت ، توجه به بومی سازی در بخشهای مختلف فولادمبارکه را ضروری خواند و گفت: دربومی سازی به کیفیت قطعات و تجهیزات ساخت داخل توجه کافی شودتا عمر آنها در مقایسه با نمونه های خارجی وضعیت مطلوبی پیدا کند و خسارتی متوجه تولید در شرکت نشود.

سبحانی، سرمایه گذاری در تولید محصولات جدید و بهره برداری از طرح های زیرسقف را لازم دانست و افزود: در راستای توسعه و رسیدن به حداکثر کارایی، سرمایه گذاری در تولید محصولات جدید و بهره برداری از طرح های در دست اجرا در زیرسقف ضروری است، برای مثال، با راه اندازی خط تولید ریل در ذوب آهن، نیاز به مواد اولیه از اولویتهای ذوب آهن می باشد، بنابر این در این راستا  فولادمبارکه می تواند با سرمایه گذاری در ایجاد واحدهای جدید، این نیاز را برطرف نماید.
مدیرعامل فولادمبارکه افزود: باید با ارائه راه کارهای کوتاه و بلندمدت، مشکلات بخشهای مختلف را حل نمود. استفاده از ظرفیت های جدید تولید در نواحی مختلف و ضرورت توسعه زیرساخت های لازم از جمله حمل و نقل از موضوعاتی بودکه مورد اشاره مدیرعامل شرکت قرار گرفته و دستوراتی در این زمینه به مدیران مربوطه اعلام گردید.

وی در ادامه گفت: همکاری در پروژه سنگان به صورت مداوم باید در دستور کار ناحیه آهن سازی قرارگیرد تا پیمانکار با دقت و وسواس بیشتری نسبت به انجام امور این پروژه حساس به فعالیت خود ادامه دهد. در حقیقت کارها باید به گونه ای انجام شود که در زمان راه اندازی و بهره برداری با مشکل خاصی مواجه نگردیم.

سبحانی، با اشاره به اینکه نتیجه عملکرد شرکت فولادمبارکه در گزارشهای معاونت اقتصادی ومالی شرکت متجلی است گفت: این گزارشات نشان دهنده وضعیت سرمایهگذاری، صادرات و فروش فولادمبارکه بعنوان یک بنگاه اقتصادی است که سعی دارد عملکرد اقتصادی خود را با بالاترین راندمان به سرمایه گذار و سهامدار ارائه نموده تا امیدواری و اطمینان بیشتری را برای مشارکت حداکثری در سرمایه گذاری  به سهامدار و سرمایه گذار منتقل نماید و پر واضح است که این گزارشات باید از دقت و شفافیت لازم برخوردار باشد.

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد، وضعیت صنعت فولاد را بحرانی ذکر کرد و گفت: در زمانی که بازارهای خارجی و داخلی بحران را تجربه میکنند، فولادمبارکه باید با مدیریت هزینههای خود، در جهت تحقق سودآوری اقدام نمایند.ما درفولادمبارکه با برنامه ریزی صحیح و دقیق برای تأمین مواداولیه صنایع پایین دستی خود توانستیم به تولید محصولهای مورد نیاز این مشتریان نیز اقدام نماییم و خوشبختانه با اقداماتی که در مجتمع فولاد سبا انجام شده با تولید ورقهای با ضخامت پایین می توانیم به نیاز این بخش از مصرف کنندگان نیز پاسخ مثبت دهیم.

وی افزایش بهره وری نیروی انسانی و لزوم آموزش نیروهای خطوط تولید را حائز اهمیت خواند و گفت: آموزش نیروهای عملیاتی خطوط تولید باید همانند ابتدای راه اندازی فولادمبارکه در دستور کار واحد آموزش قرارگیرد.

مدیرعامل فولادمبارکه افزود: باید از فرهنگ تنبلی در کار جلوگیری کنیم و از اول کمربندها را محکم ببندیم. باید در بهره برداری از پروژه ها در موضوع برنامه ریزی برای جذب نیروی انسانی به دقت عمل کنیم تا افزایش بهره وری نیروی انسانی را نیز شاهد باشیم. ما سیاستی برای واگذاری خطوط اصلی تولید به پیمانکار در واحدهای جدید یا طرح های توسعه نداریم.

سبحانی تصریح کرد: مدیریت خرید یکی دیگر از ارکان مهم تولید با ارزش افزوده است و نیاز به مهندسی خرید بیش از پیش ضروری است و نیازها و ضرورت خریدها باید بر اساس هزینه و زمان لازم بررسی گردد. ضایعات، بهره اجناس و اقلامی که در انبارها نگهداری میشود به اضافه هزینههای انبارداری از جمله مشکلاتی است که همواره در  خریدهای غیر ضروری برای یک بنگاه اقتصادی، بالا رفتن هزینه تمام شده را موجب می شود.

مدیرعامل فولادمبارکه در ادامه گفت: با تشکر از همه کارکنان، باید بگویم در زمینه تغییر سیستم های فناوری اطلاعات بسیار عالی عمل شد، کار سخت و حساسی به خصوص در لحظه تغییر سیستم بود که اگرچه خیلی دشوار بود اما به خوبی به سرانجام رسید. باید همه عزیزان با دقت، هماهنگی، همکاری و همدلی همیشگی فعالیت کنند.

وی در پایان از کلیه مدیران و کارکنان در فولاد مبارکه به دلیل تحقق برنامه های تدوین شده در ابتدای سال تشکر و قدردانی نمود.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا