رشد دسته جمعی 7 شاخص منتخب؛

هفته سوم خرداد با سبز پوشی متغیرهای بورس آغاز شد

هفته سوم خرداد با سبز پوشی متغیرهای بورس آغاز شد

در معاملات اولین روز کاری هفته شاخص کل 76 واحد بالا رفت و به عدد 76هزار و 160 واحد رسید.


در داد و ستدهای اولین روز کاری هفته شاخص بورس توانست با رشدی 76 واحدی به کار خود پایان دهد.

به گزارش پایگاه اطاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات اولین روز کاری هفته شاخص کل 76 واحد بالا رفت و به عدد 76هزار و 160 واحد رسید.

گفتنی است در این روز سهامداران بورس تهران بیش از 861 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 2هزار و 374 میلیارد ریال در 61هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همچنین امروز همه هفت شاخص منتخب بورس تهران رشد کردند. شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 58 و 135 واحد صعودی شدند. نمادهای ایران خودرو، سایپا، فولاد مبارکه و ماشین سازی اراک با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند.

این در حالی بود که نمادهای بانک ملت، هلدینگ خلیج فارس و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

در جریان معاملات روز یک شنبه گروه های خودرو، فلزات اساسی و محصولات فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

بیشترین رشد قیمت ها نیز متعلق به نمادهای توسعه معادن روی، واسپاری ملت، سپنتا، ماشین سازی نیرو محرکه، ماشین سازی اراک، کالسیمین و لبنیات کالبر بود.

در مقابل نمادهای موتوژن، کابل البرز، سرمایه گذاری اعتبار ایران، پشم شیشه ایران، پارس الکتریک، حمل و نقل خلیج فارس و تکنوتار بیشترین کاهش قیمت ها را داشتند.

در جریان معاملات امروز اوراق مشارکت ملی نفت، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام واسپاری ملت، سهام سرمایه گذاری رنا و ماشین سازی اراک بیشترین تقاضای خرید را داشتند.

این در حالی بود که حق تقدم سرمایه گذاری گروه توسعه ملی،حق تقدم محورسازان ایران خودرو، داروسازی فارابی، حق تقدم کویر تایر، خوراک دام پارس ، اوراق استصناع توسعه ملی و گواهی سپرده لیزینگ رایان سایپا بیشترین عرضه ها را تجربه کردند.

در پایان معاملات روز یک شنبه بیشترین حجم معاملات در نماد سایپا با معامله 135 میلیون سهم و بیشترین ارزش معاملات در نماد اوراق مشارکت شهرداری شیراز با معامله 501 میلیارد ریال ثبت شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا