باشرکت اگزیم بانک چین؛

فرآیند تامین مالی پروژه برقی کردن خط آهن تهران - مشهد بررسی شد

فرآیند تامین مالی پروژه برقی کردن خط آهن تهران - مشهد بررسی شد

تهران- ایرنا- با حضور نمایندگان شرکت اگزیم بانک (Exim Bank صادرات -واردات) چین در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، فرآیند تامین منابع مالی و فایناس پروژه برقی سازی خط آهن تهران - مشهد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در راستای قرارداد راه آهن با یک شرکت چینی برای اجرای پروژه ارتقا و سریع السیر کردن قطارهای مسیر تهران – مشهد، نمایندگان این شرکت با مدیرعامل راه آهن و برخی از مسئولان اجرایی این پروژه دیدار و گفت و گو کردند.
بر اساس این گزارش، کارشناسان اگزیم بانک چین در 4 روز گذشته از این پروژه ریلی بازدید و پس از آن به همراه مشاوران فنی نحوه تامین مالی این قرارداد را مورد بررسی قرار دادند.
براساس این قرارداد قرار است 85 درصد منابع مالی فایناس این پروژه را شرکت اگزیم بانک چین و 15 درصد را دولت ایران تامین کند. شرکت Exim bank به عنوان تامین کننده مالی پروژه امیدوار است این طرح با سرعت مناسبی اجرا شود.
براساس این قرارداد که حدود دو میلیارد دلار برآورده شده است، شرکت چینی 900 کیلومتر مسیر تهران - مشهد را به عنوان پرتردد ترین مسیر ریلی کشور برقی می کند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا