اتابک عنوان کرد:

حرکت بخش معدن و اقتصاد مقاومتی خلاف جهت یکدیگرند

حرکت بخش معدن و اقتصاد مقاومتی خلاف جهت یکدیگرند

گروه معادن - عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در جلسه صبح امروز کمیسیون معادن و صنایع اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران اظهار کرد: قرار بود سهم معدن و صنایع معدنی در برنامه پنجم و ششم به 25 درصد برسد اما این رقم در سال گذشته 14 درصد بود.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، سیدمحمد اتابک افزود: تغییر بنیادی یعنی تصمیمی استراتژیک که بتواند تحول را ایجاد کند.

به گفته وی، حجم زیادی از مشکلات موجود در بخش معدن مربوط به بحث حمل و نقل است بطوریکه گاهی هزینه صرف شده در بخش معدن درصد بیشتری نسبت به قیمت محصول را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به دیگر مشکلات موجود در بخش معدن اظهار کرد: در برخی محدوده‌های اکتشافی وقتی به مرحله استخراج می‌‌رسیم به دلیل اینکه پیش از آن توسط افراد محلی محدوده به ثبت رسیده است مشکلاتی را برای معدنکار ایجاد می‌کند.

اتابک تصریح کرد: حل این مشکل از حیطه اقدامات وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت خارج است در نتیجه برای حل آن باید با کمک کمیسیون اتاق ایران موضوع را به حوزه قانون‌گذار ارائه کرد. به همین دلیل پس از پایان تعطیلات نوروز جلسه‌ای را با نمایندگان مجلس داشتیم و آنها اعلام امادگی کردند که تغییراتی که فعالان معدن نیاز دارند تا حدودی اجرا شود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزود: حرکت بخش معدن و اهداف اقتصاد مقاومتی مخالف یکدیگر است، به همین دلیل نمایندگان مجلس اعلام آمادگی کرده‌اند در چنین مواردی بررسی‌های لازم و تغییرات موردنیاز در چارچوب قانون اجرایی شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا