مدیرعامل شرکت حمل و نقلی رجا:

استفاده از واگن دست دوم در شان ملت ایران نیست

استفاده از واگن دست دوم در شان ملت ایران نیست

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت حمل و نقلی رجا ضمن تاکید به شرکت های حمل و نقل ریلی داخلی برای سرمایه گذاری در خرید واگن های نو، خرید واگن های دست دوم از کشورهای خارجی را در شان ملت بزرگ ایران ندانست.

سیدحسن موسوی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: شرکت حمل و نقل ریلی رجا تاکنون واگن دست دوم نخریده است اما برخی از شرکت های ایرانی در سه سال گذشته حدود 200 واگن دست دوم خریداری کرده اند.
وی با بیان این که در دراز مدت نباید خرید واگن های دست دوم مورد توجه قرار گیرد گفت: شرکت های داخلی نباید خرید واگن های دست دوم را در دستور کار خود قرار دهند مگر این که ناچار باشند.
مدیرعامل شرکت حمل و نقلی رجا تاکید کرد: از 200 واگن دست دوم خریداری شده تاکنون بین 40 تا 50 واگن پس از بازسازی توسط شرکت های داخلی در شبکه حمل و نقل ریلی کشور وارد سیر شده اند.
موسوی نژاد یادآور شد: واگن های دست دوم خریداری شده به طور میانگین بین 15 تا 20 سال عمر دارند و این می تواند در این مقطع متوسط عمر ناوگان حمل ونقل ریلی کشور را تا حدودی بهبود بخشد.
وی تاکید کرد: شرکت های حمل ونقل ریلی باید تلاش کنند برای خرید واگن های نو سرمایه گذاری کنند و نباید در دراز مدت خرید واگن های دست دوم در دستور کار قرار گیرد، هر چند واگن های دست دوم برای شرکت های ریلی ارزان تر تمام می شود و میانگین عمر ناوگان ریلی را کاهش می دهد.
مدیرعامل شرکت حمل و نقلی رجا میانگین عمر ناوگان این شرکت را حدود 33 سال اعلام کرد و گفت: تلاش ما این است از تمام ظرفیت های داخلی برای نوسازی ناوگان خود استفاده کنیم.
موسوی نژاد اظهارداشت: سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی و بازگشت سرمایه آن بسیار طولانی است و شرکت رجا در سال 1385 برای خرید 150 ریل باس با شرکت ایریکو قراردادی منعقد کرد که 58 ریل باس آن تحویل رجا شده است.
به گفته وی، برای تقویت ناوگان رجا پس از اجرایی شدن برجام چهار ریل باس دیگر تحویل شرکت رجا شد و قرار است مابقی نیز به تدریج به این شرکت تحویل شود.
وی گفت: توسعه حمل و نقل ریلی در سال های اخیر در دولت تدبیر و امید مورد توجه جدی قرار گرفته به طوری که هم اکنون شرکت های ریلی درصدد هستند با ارائه برنامه های مطلوب قطارهای مناسبی را در مسیرهای مختلف راه اندازی کنند تا مردم به صورت گسترده به جای شبکه حمل و نقل جاده ای از حمل و نقل ریلی استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی در چند روز آینده افزود: شرکت رجا برای آغاز سفرهای تابستانی برنامه های ویژه ای را در زمینه آماده سازی ناوگان ریلی خود در نظر گرفته است، به طوری که هم اکنون از 20رام ترن ست، 15 رام آن در مسیرهای مختلف سیر می‌کنند و تابستان امسال تعداد این قطارها به 18 رام افزایش می‌یابد.
شرکت حمل و نقل ریلی رجا حدود 70 درصد بازار حمل و نقل مسافری کشور را در اختیار دارد و مابقی شرکت های ریلی 30 درصد این بازار را به خود اختصاص دادند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا