لاکهید مارتین آمریکا خواستار فروش بالگرد به ایران شد

لاکهید مارتین آمریکا خواستار فروش بالگرد به ایران شد

شرکت لاکهید مارتین آمریکا از علاقه‌مندی خود برای فروش بالگردهای تجاری به ایران خبر داد و اعلام کرد همچنان در حال مطالعه بر روی قوانین و مقررات دولت آمریکا در زمینه تحریم های ایران است.

 

به نقل از رویترز، شرکت لاکهید مارتین، بزرگترین شرکت اسلحه سازی آمریکا و شرکت مادر شرکت سیکورسکی، شروع به مطالعه امکان فروش هلیکوپترهای تجاری به ایران کرده، اما گفته است که بازار ایران احتمالا کوچک است و این شرکت همچنان برای این کار نیاز به دستورالعمل دولت آمریکا دارد.
لاکهید در کنار بوئینگ یکی از اولین شرکت های مهم آمریکایی فعال در صنعت هوایی است که به دنبال فروش محصولات خود به ایران برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.
شرکت های اروپایی تولید کننده هواپیما قبلا ثبت سفارش از ایران را آغاز کرده اند.
ناتالی پرویت، معاون فروش و بازاریابی شرکت سیکورسکی گفت، این شرکت سوالات بسیاری را از مشتریان کنونی خود از جمله شرکت های اجازه دهنده و اوپراتورها دریافت کرده که همگی علاقمند به فعالیت های هلیکوپتری احتمالی در ایران هستند.
پرویت افزود، هلیکوپترهای تجاری اس 76 و اس 92 این شرکت می توانند گزینه هایی برای فروش به ایران باشند، اما ایران فعالیت های حفاری فراساحلی چندان زیادی ندارد که موجب افزایش تقاضا برای خرید هلیکوپتر در بخش نفت و گاز شود.
پرویت در نمایشگاه ایرشوی برلین گفت: «من می خواهم سیاست دولت آمریکا درباره اینکه چه کاری (در ایران) مجاز و چه کاری غیرمجاز است را بدانم و واقعا همه چیز درباره سیاست دولت آمریکا قبل از اینکه ما شروع به تکمیل آنالیزهایمان کنیم به وضوح مشخص شود.»
این اولین باری است که یک مقام ارشد شرکت لاکهید از علاقمندی خود به فروش محصولاتش به ایران خبر می دهد. این شرکت عمدتا یک پیمانکار طرف حساب دولت ها در زمینه محصولات دفاعی است، اما از سال گذشته با خرید شرکت هلیکوپترسازی سیکورسکی از شرکت یونایتد تکنولوژیز، وارد بازار محصولات تجاری نیز شده است.
پرویت افزود، سیکورسکی در حال مطالعه این موضوع است که کدام یک از محصولاتش می تواند در ایران به فروش برسد، اما همچنان در حال کار بر روی قوانین و مقررات دولت آمریکا در زمینه تحریم های ایران است. وی ادامه داد، مشخص نیست که بازار ایران تا چه اندازه می تواند بزرگ باشد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا