کاوه خبر داد:

برنامه صنعت لوله‌سازی ایران برای برای افزایش صادرات

برنامه صنعت لوله‌سازی ایران برای برای افزایش صادرات

گروه صنایع معدنی >فولاد - گروه صنعتی سدید قصد دارد صادرات لوله‌های فولادی تولیدی خود را عمدتا به منظور تامین نیاز پروژه‌های گازی کشورهای همسایه ایران افزایش دهد.

به گزارش ماین نیوز، امیرحسین کاوه معاون گروه صنعتی سدید با اعلام مطلب فوق افزود: حدود 150 هزار تن لوله فولادی بزرگ پوشش‌دار توسط یکی از شرکت‌های وابسته به گروه صنعتی سدید به نام شرکت لوله‌سازی ماهشهر به ترکمنستان به منظور مصرف در یک پروژه انتقال گاز در این کشور صادر شده است.

هلدینگ سدید همچنین دیگر انواع لوله‌های فولادی تولید خود شامل لوله‌های سایز کوچک (زیر 8 اینچ) را به افغانستان، پاکستان و آذربایجان صادر کرده است. به گفته وی کاوه در ایران 120 تولیدکننده لوله و پروفیل فولادی وجود دارد که ظرفیت اسمی آنها به 18 میلیون تن در سال می‌رسد. از این تعداد کارخانه، 15 کارخانه تولیدکننده لوله‌های فولادی سایز بزرگ هستند.

به گفته کاوه انواع مختلف لوله‌های فولادی تا قطر 120 اینچ در ایران به تولید می‌رسند و صنعت لوله ایران قادر است کل نیاز کشورهای همسایه خود را در پروژه‌های مختلف نفت و گاز تامین کند. البته تنها چالش این صنعت مربوط به بخش بالادستی صنعت لوله در ایران و تامین مواد اولیه می‌شود.

طبق آمار گمرک ایران، 167 هزار تن انواع لوله و پروفیل فولادی در سال گذشته شمسی از ایران به دیگر کشورها و عمدتا ترکمنستان، عراق و افغانستان صادر شد. این میزان صادرات 77 درصد کاهش را نسبت به سال 1393 نشان می‌دهد.

براساس گزارش منتشر شده در پلتس، سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران مخالفت خود را با افزایش تعرفه واردات ورق فولاد توسط دولت ایران اعلام و تاکید کرده که این کار باعث افزایش هزینه‌های تولید در این صنعت می‌شود و در نتیجه قدرت رقابت‌پذیری صنعت لوله و پروفیل ایران در مقابل رقبای خارجی کاهش خواهد یافت.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا