کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در ذوب آهن اصفهان

کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در ذوب آهن اصفهان

گروه صنایع معدنی >فولاد - مصرف آب در کارخانه ذوب آهن با وجود افزایش تولید 40 درصد کاهش یافت.

به گزارش ماین نیوز، مدیر آبرسانی شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه طر ح های در دست اقدام برای صرفه جویی مصرف آب در این شرکت شامل بازسازی برجهای خنک کننده و ساخت تصفیه پساب صنعتی کارخانه است، گفت: در حال حاضر مصرف آب کارخانه ذوب آهن، شامل کارخانه، فولاد سبا، پالایشگاه قطران و دیگر شرکتهای واقع در مجموعه بطور متوسط 60هزار متر مکعب در شبانه روز است که با توجه به افزایش تولید محصول بیش از 40 درصد در مصرف آب صرفه جویی شده است.

اسماعیلی با اشاره به تشکیل کمیته صرفه جویی مصرف آب در کارخانه ذوب آهن افزود: این کمیته متشکل از مسئولان انرژی تمام بخش هاست و اقدامات موثری را در سال های گذشته انجام داده اند که حاصل آن کاهش مصرف قابل توجه آب بوده، از جمله در نورد 300 مصرف آب کوره رولیکی از سیکل تمیز به سیکل کثیف تغییر داده شد که نتیجه آن کاهش مصرف آب صنعتی تازه می باشد.

وی گفت: طرح خرید و انتقال پساب شهر زرین شهر در سال گذشته به اتمام رسید و اکنون حدود 200 متر مکعب در ساعت پساب خریداری شده جهت آبیاری فضای سبز استفاده می شود و همچنین پروژه پژوهشی تصفیه پساب های صنعتی سمی کارخانه در دست اقدام است که پس از تصفیه بتوان در آبیاری فضای سبز یا خط تولید از آن استفاده کرد.

به گزارش ماین نیوز، ذوب آهن اصفهان بزرگترین واحد فولاد سازی قطعات ساختمانی در ایران است. محصولات ذوب آهن اصفهان به 25 کشور دنیا از جمله فرانسه، بلژیک، اسپانیا، ایتالیا، ایرلند، پرتغال، یونان، افغانستان، امارات متحده عربی، عراق، ترکیه، ترکمنستان، تاجیکستان، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، هند، عمان، کویت، چین، لبنان، پاکستان، عربستان سعودی، قطر و اردن صادر می شود. شرکت ذوب آهن اصفهان با ظرفیت تولید 2.8 میلیون تن انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا