قنواتی:

قوانین ضددامپینگ اروپا خطری برای فولادسازان ایران نیست

قوانین ضددامپینگ اروپا خطری برای فولادسازان ایران نیست

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت فولاد اکسین گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا مصرف‌کننده اصلی ما در زمینه ورق گرم نیستند و در استراتژی اصلی ما به عنوان کشورهای هدف به منظور صادرات قرار ندارند.

به گزارش ماین نیوز، عزیز قنواتی افزود:  کشورهای اروپا محصولات فولادی خود را در خلیج‌ فارس می‌فروشند و بازاری بهتر از خاورمیانه برای کشورهای اروپایی نیست؛ این کشورها سیستم‌های فولادی خود را مبدل کرده‌اند یعنی دیگر کارخانه‌های فولادی را به طور معمول در کشور خود احداث نمی‌کند و در کشورهای دیگر آن را انجام می‌دهد.

وی معتقد است: وضع قوانین ضد دامپینگ اتحادیه اروپا علیه ایران خطری را متوجه شرکت‌های تولیدکننده داخلی نمی‌کند زیرا سایر کشورها مانند ترکیه، عراق، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس جزو اهداف صادراتی ما قرار دارند.

وی عنوان کرد: کل تولید ورق گرم در شرکت‌های فولاد مبارکه و فولاد اکسین ۵ میلیون تن است و با قیمت ۴۵۰ تا ۴۷۰ دلار به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

به باور مدیرعامل فولاد اکسین ایران محصولات فولادی خود را زیر قیمت نمی‌فروشد بلکه وضع قوانین ضددامپینگ اتحادیه اروپا برای ایران جنبه سیاسی و روانی دارد.

آنطور که قنواتی گفت: بهای تمام شده فولاد از ۳عامل مواد اولیه، دستمزد و هزینه‌های سربار شامل برق، آب و گاز تشکیل می‌شود که در این بین بیش از ۹۰ درصد بهای تمام شده ناشی از قیمت مواد اولیه است و سهم دستمزد بین ۳تا ۴ درصد و همچنین سهم هزینه‌های سربار و انرژی نیز ۸ درصد است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا