راه‌اندازی واحد کلسیم کربنات رسوبی رزن با مشارکت ایتالیا

راه‌اندازی واحد کلسیم کربنات رسوبی رزن با مشارکت ایتالیا

گروه صنایع معدنی - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از راه‌اندازی واحد تولیدی کلسیم کربنات رسوبی در شهرستان رزن با مشارکت کشور ایتالیا خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، حمیدرضا متین امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان، اظهار کرد: عملیات اجرایی این واحد تولیدی در هفته دولت امسال در شهرستان رزن آغاز می‌شود که در صورت راه‌اندازی، اولین واحد تولید کلسیم کربنات رسوبی در کشور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در آذرماه سال 94 جلسه‌ای با سرمایه‌گذار تولید بی‌کربنات کلسیم در تهران داشتیم که تفاهم‌نامه‌ای نیز امضا شده است؛ براساس این تفاهم‌نامه‌ و صدور جواز تأسیس قرارداد این طرح با سرمایه‌گذار ایتالیایی بسته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان یادآور شد: طبق تصمیم شورای عالی معادن کشور، پس از پیشرفت فیزیکی40 درصدی معدن این طرح به سرمایه‌گذار واگذار خواهد شد.

متین از راه‌اندازی واحد تولید کاغذ از سنگ آهک در استان همدان خبر داد و افزود: همچنین با چند سرمایه‌گذار چینی مذاکراتی انجام شد به‌طوری‌که این سرمایه گذاران شیراز را برای راه‌اندازی واحد تولید آسانسور انتخاب کرده بودند و اجرای این طرح در کارخانجات صنعتی ملایر به آنها پیشنهاد شده است که درحال بررسی است.

وی از پذیرش طرح ذوب آهن در بانک ملی خبر داد و افزود: دریافت تسهیلات 6 میلیارد تومانی ذوب آهن غرب کشور مورد پذیرش بانک قرار گرفته است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا