سرمایه‌گذاران هندی در معدن سیلیس خوی سرمایه‌گذاری می‌کنند

سرمایه‌گذاران هندی در معدن سیلیس خوی سرمایه‌گذاری می‌کنند

گروه معادن - با توجه به ظرفیت‌های معدنی فراوان در استان آذربایجان‌ غربی، به زودی سرمایه‌گذاران هندی در معدن سیلیس خوی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به گزارش ماین نیوز، پس از برجام و توافقات هسته‌ای فضا برای رفت و آمد سرمایه‌گذاران خارجی به کشور فراهم شده و روزانه گروه‌های مختلف سرمایه‌گذاران کشورهای جهان با توجه به وجود شرایط مطلوب سرمایه‌گذاری به جمهوری اسلامی ایران عزیمت می‌کنند.

امروز تعدادی از سرمایه‌گذاران هندی در سازمان صنعت، معدن و تجارت حضور یافته و با مسئولان استانی در ارتباط با سرمایه‌گذاری در معادن استان آذربایجان‌ غربی به بحث و بررسی پرداختند.

در این دیدار راوین درانانت ردی، متخصص حوزه معدن و سیلیس با ابراز خرسندی از حضور در ایران و با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران و هندوستان ارتباط بسیار تنگاتنگی با یکدیگر دارند اظهار داشت: چندی پیش نخست وزیر هندوستان با حضور در ایران و ملاقات با همتایان خویش در این کشور 12 تفاهم‌نامه را بین خود به امضاء رساندند.

این سرمایه‌گذار هندی تصریح کرد: برای مثال در حوزه بندر چابهار و استخراج معادن در استان سیستان و بلوچستان موافقت‌نامه‌هایی به امضاء رسیده و هم‌اینک بر روی معادن مس و پلی‌متال آن تمرکز شده و ممکن است که همان کار سرمایه گذاری در استان آذربایجان‌ غربی نیز انجام شود.

ردی با ابراز خرسندی از اینکه تمامی ایرانیان از مردم عادی گرفته تا مسئولان رفتار و برخورد بسیار مناسبی با خارجی‌ها داشته و با آنها بسیار صمیمانه رفتار می‌کنند افزود: این حاصل فرهنگ قوی و غنی مردم جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه ما خواهان گسترش همکاری‌ها در ایران بوده و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر از ظرفیت‌های معدنی استان آذربایجان‌غربی هستیم، تصریح کرد: بی‌شک پایه اصلی سرمایه‌گذاری در منطقه داشتن اطلاعات صحیح و کافی بوده و اگر بتوانیم اطلاعات قابل استناد به دست آوریم کار سرمایه‌گذاری در استان به خوبی پیش می‌رود.

این سرمایه‌گذار هندی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی مقوله مهمی بوده و مدت‌های طولانی ادامه می‌یابد گفت: بنابراین باید اطلاعات مربوط به کمیت و کیفیت مواد معدنی موجود در استان آذربایجان‌ غربی را به دست آورد.

ردی گفت: با بازدیدی که امروز از معدن سیلیس خوی به عمل می‌آید، در زمینه استخراج مواد معدنی و چگونگی سرمایه‌گذاری اطلاعاتی کسب کرده و در صورت وجود شرایط لازم، کار سرمایه‌گذاری در معدن سیلیس این شهرستان و معادن استان آذربایجان‌ غربی آغاز می‌شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا