مدیرعامل بورس تهران:

۳ شرکت از دو صنعت جدید آماده ورود هستند/ عرضه ۳۰ هزار میلیاردی اوراق بدهی

۳ شرکت از دو صنعت جدید آماده ورود هستند/ عرضه ۳۰ هزار میلیاردی اوراق بدهی

مدیرعامل بورس تهران با اعلام عرضه ۳۰ هزارمیلیاردی تومانی اوراق بدهی در سال جاری از آماده سازی ۳ شرکت از دو صنعت جدید برای ورود به بازار سهام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن قالیباف اصل که بعد از عرضه اولیه 10 درصد سهام واسپاری ملت در تالار حافظ شد، به خبرنگاران گفت: در حالی فرایند آماده سازی دو صنعت جدید هتلداری و سیکل ترکیبی برای پذیرش در بورس تهران درحال نهایی شدن است که پرونده پذیرش هتل های زنجیره ایی هما متعلق به تامین اجتماعی هفته آینده در هیات پذیرش مطرح می شود و امید است با پذیرش و عرضه آن موافقت شود.

وی ادامه داد: همچنین آماده سازی و پذیرش نیروگاه جهرم به عنوان اولین شرکت دارای سیکل ترکیبی در حال انجام است و پرونده درخواست تا پایان خرداد به هیات پذیرش می رود. همچنین نماد شرکت آسان پرداخت که در خدمات بانکی فعال بوده ، درج شده و آماده سازی آن درحال انجام و تلاش می شود هرچه زودتر عرضه سهام آن در بورس انجام شود.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه ریزی تامین مالی بنگاه های اقتصادی از طریق اوراق بدهی، خاطر نشان کرد: بورس تهران در زمینه اوراق بدهی برنامه ریزی مستمر و بلند مدت دارد. همچنین برای درج و عرضه اوراق بدهی دولت و شرکت ها برنامه ریزی شده و در زمینه آشنایی شرکت ها با تامین مالی از طریق بازار اوراق بدهی بازاریابی و اطلاع رسانی مناسبی انجام شده است.

به گفته قالیباف اصل بورس تهران در روزهای پایانی سال گذشته اقدام به عرضه 50 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی نفتی کرد که این رقم در بازارسرمایه و در این حجم بی سابقه بود. در بهار سال جاری نیز عرضه هایی مانند صکوک رایتل در زمینه اوراق بدهی و صکوک انجام گرفت که جزء بازار بدهی محسوب می شود.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه های دولت، در سال جاری حدود 30 اوراق بدهی به ارزش 30 هزار میلیارد تومان عرضه خواهد شد. استقبال خوب در زمینه اوراق بدهی نشان می دهد بازارسرمایه، ظرفیت مانسبی در زمینه تامین مالی بنگاه های اقتصادی از طریق اوراق بدهی را دارد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا