سهام ایران خودرو بعد از ۵ سال مجددا" به صندوق بازنشستگی رسید

سهام ایران خودرو بعد از ۵ سال مجددا

۵ سال بعد از انتقال سهام ایران خودرو از سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی به سرمایه گذاری رنا و نزدیک شدن به حل این موضوع ، بار دیگر صندوق بازنشستگی مالکیت قبلی را به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین تحولات سرمایه گذاری صندوق بارنشستگی کشوری نشان می دهد که این شرکت شرکت 1.44 هزار میلیارد تومانی بعد از حدود 5 سال مجددا مالکیت سهام منتقل شده ایران خودرو به سرمایه گذاری رنا را به دست آورده است.

این درحالی است که 11 اسفند سال گذشته امیرعباس کریم زاده مدیر سرمایه گذاری نوآوران مدیریت سبا ( بازوی اجرایی سرمایه گذاری صندوق دربازار سرمایه و بازارگردان سهام شرکت های زیرمجموعه) به بورس پرس گفته بود:" انتقال بلوک سهام ایران خودرو به شرکت سرمایه گذاری رنا به ایستگاه پایانی خود رسیده و در آینده ای بسیار نزدیک فرایند این انتقال نهایی می شود. (boursepress.ir/news/10280)

وی اعلام کرده بود: مذاکرات انجام شده بین این دو شرکت بر اساس تکلیف مجمع سالانه "وصندوق" در چند ماه اخیر سرعت گرفته و قرار است این انتقال که در حدود 4 سال با مشکل مواجه شده بود در آینده ای بسیار نزدیک حل شود. در صورت انجام این معامله، 80 ریال به سود هر سهم "وصندوق" برای سال مالی جاری اضافه خواهد شد."

حال بعد از گذشت حدود 5 سال از زمان این انتقال و حدود 8 ماه از اعلام نهایی شدن آن، مشخص شد سهم "وصندوق" از "خودرو" افزایش یافته است. در این میان آخرین تحولات مربوط به ترکیب سهامداری ایران خودرو هم حکایت از آن دارد که فرایند این برگشت سهام از دیروز آغاز شده و در برابر کاهش سهم سرمایه گذاری رنا، به درصد مالکیت سرمایه گذاری صندوق بارنشستگی کشوری اضافه شده است.

در این رابطه علیرضا براداران مدیرعامل سرمایه گذاری صندوق بارنشستگی کشوری با ارسال نامه ایی به سازمان بورس ، شفاف سازی کرد و توضیحاتی به شرح زیر داد:

 

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا