افزایش 3.5 درصدی صدور ضمانت نامه برای صنایع کوچک در شهریورماه

افزایش 3.5 درصدی صدور ضمانت نامه برای صنایع کوچک در شهریورماه

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با بیان اینکه از شهریورماه سال جاری بیش از 10 خدمت جدید به خدمات صندوق اضافه شده است، گفت: در هفت ماهه نخست امسال، صدور ضمانت نامه ها برای صاحبان صنایع در این صندوق 3.5 درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت، علی تعقلی افزود: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به موجب قانون وظیفه دارد تا موجبات توسعه سرمایه گذاری صنایع کوچک را فراهم کند، ضمن اینکه پذیرش ریسک در حوزه خرید، فروش، پیمانکاری و سرمایه گذاری را نیز برعهده دارد.
وی با اشاره به خدماتی که صندوق در بخش خرید ارائه می کند، تصریح کرد: دراین راستا صندوق با فراهم کردن شرایط آسان به صاحبان صنایع کوچک این اعتبار را برای آنها ایجاد می کند تا بتوانند به صورت مدت دار، مواد اولیه و ماشین آلات یا خدمات مورد نظرشان را خریداری و صندوق نیز ریسک عدم پرداخت آنها را به عهده بگیرد.
تعقلی اضافه کرد: با این اقدام هم رونق فروش تولیدکنندگان ماده اولیه و ماشین آلات را فراهم می کنیم و هم بدون مراجعه به بانک به طور مدت دار مواد اولیه یا کالاها را برای صنایع کوچک خریداری خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه این مهم جدیدترین خدمتی است که در حال حاضر رقیبی برای اجرای آن در کشور وجود ندارد، افزود: این خدمت نو که توسط صندوق از شهریورماه سال جاری پایه ریزی شده است تنها در قبال دریافت کارمزد بین یک تا دو درصد در طی سال صورت می گیرد که تضمین وصول مطالبات فروشنده را به همراه دارد.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک یادآورشد: در این راستا فقط در شهریور و مهرماه امسال تاکنون بیش از 200 میلیارد تومان تقاضا به صندوق رسیده است که حدود 36 میلیارد تومان آن مصوب و تنها در شهریورماه بیش از هفت میلیارد تومان آن صادر شده است و مابقی مصوبات در حال انجام و صدور است.
وی همچنین با اشاره به خدمات صندوق در حوزه سرمایه گذاری نیز افزود: صاحبان صنایع کوچک می توانند سرمایه مورد نظرخود را از بانک یا اشخاص حقیقی یا حقوقی و بازار سرمایه تامین کنند و صندوق ضمانت اصل و یا سود این سرمایه گذاری ها را فراهم می کند، این درحالی است که این سرمایه گذاریها حداقل دو ساله بوده و می توانند در جهت تسهیل سرمایه گذاری در صنایع کوچک جایگاه موثری را ایجاد کنند.
تعقلی در ادامه حوزه فروش را به عنوان یکی دیگر از محورهای ارائه کننده خدمات صندوق ذکر کرد و گفت: با اعطای این خدمت و با اخذ یک تا دو درصد کارمزد در طی سال، وصول مطالبات صاحبان صنایع کوچک را که ناشی از فروش کالاهاست از خریداران تضمین می کنیم، زیرا یکی از مشکلات فعالان صنایع کوچک، وصول مطالبات و تسهیل در فروش است.
وی خاطرنشان کرد: ارائه این خدمت می تواند کمک بسزایی دراین زمینه محسوب شود که در حال حاضر هیچ بیمه گر اعتباری این خدمات را ارایه نمی دهد.
وی همچنین اظهارداشت: در حوزه پیمانکاری نیز صندوق ضمانت نامه های مورد نظر در پیمانکاری مانند مزایده، مناقصه، پیش پرداخت، حسن انجام کار و کسور وجه الضمان را صادر می کنند که در این خصوص 50 درصد تخفیف تا پایان سال پیش بینی و 50 درصد تخفیف نیز در وجوه تودیعی در نظر گرفته شده که متقاضیان می توانند از آن بهره مند شوند.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با اشاره به خدمات نوین صندوق تصریح کرد: صندوق تا ابتدای شهریور 94 صرفا ضمانت نامه تسهیلات بانکی اعطا می کرد اما از این تاریخ به بعد بیش از 10 خدمت جدید به خدمات صندوق اضافه شده است.
تعقلی با بیان اینکه تنها صنایع کوچک به عنوان ذینفعان ما محسوب نمی شوند، خاطرنشان کرد: صاحبان صنایع بزرگ، تجار، واردکنندگان در فروش مواد اولیه، ماشین آلات، کالاهای پیش ساخته به صنایع کوچک، تمامی سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی، بانکها، لیزینگها و بنکدارانی که از صنایع کوچک خریداری می کنند به عنوان ذینفعان صندوق محسوب می شوند چرا که در چرخه تولید و تسهیل گری صنایع کوچک موثر هستند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا