معاون حقوقی سازمان بورس:

عزم دولت در تقویت اقتصاد شفاف با اعمال معافیت ‌های مالیاتی

عزم دولت در تقویت اقتصاد شفاف با اعمال معافیت ‌های مالیاتی

معافیت ‌های مالیاتی برای خدمات معاملات بورسی حاکی از عزم دولت در حمایت از فعالیت ‌های شفاف‌ مالی و اقتصادی است که از طریق بورس و اوراق بهادار محقق می‌ شود.


ساعات پایانی روز گذشته متن بخش نامه سازمان امور مالیاتی در خصوص فهرست مصادیق خدمات معاملات و تسویه اوراق بهادار و کالا در بورس ها و بازارهای خارج از بورس مرتبط با قانون مالیات بر ارزش افزوده منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، جعفر جمالی، معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به این خبر گفت: از چند سال پیش، جلسات کارشناسی مشترک و متعددی بین سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان امور مالیاتی جهت تعیین مصادیق خدمات معاملات مشمول معافیت مالیاتی موضوع بند 11 ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده برگزار می شد.

وی در ادامه افزود: در این جلسات کار حقوقی و کارشناسی مفصلی صورت گرفت که نهایتاً در جلسه مشترکی با حضور روسای دو سازمان انجام گرفت با موارد ابلاغی در بخشنامه شماره 17/95/200 مورخ 10 خرداد 95 موافقت شد و همچنین اجرایی شدن معافیت مذکور از تاریخ 16 بهمن 91 مورد تصریح قرار گرفت.

این مقام مسوول تصریح کرد: معافیت ‌های مالیاتی برای خدمات معاملات بورسی حاکی از عزم دولت در حمایت از فعالیت ‌های شفاف‌ مالی و اقتصادی است که از طریق بورس و اوراق بهادار محقق می‌ شود.

جمالی خاطرنشان کرد: هدف سازمان بورس از این تلاش حمایت از ناشران و نهادهای مالی و سرمایه‌گذاران بورسی بوده که با تصمیم قانون‌گذار و همراهی سازمان امور مالیاتی گامی مؤثر در جهت تحقق اصول و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و ایجاد بازار شفاف، منصفانه و رقابتی برداشته شد. 

وی با اشاره به اینکه با پیگیری ‌های مستمر سازمان بورس و اوراق بهادار سرانجام عمدۀ اقلام فهرست پیشنهادی بورس از خدمات معاملات اوراق بهادار و کالا توسط ریاست سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شد، گفت: در ادامه این فعالیت، کارگروه مشترکی برای تعیین تکلیف سایر مصادیق موردنظر و پیشنهادی سازمان بورس مانند خدمات پردازش اطلاعات مالی و رتبه‌بندی اوراق بهادار، مشاوره سرمایه‌گذاری، کارمزد نهادهای مالی بابت تنظیم گزارش معاملات و ... در دستور کار قرار گرفته که امید است این موارد نیز به‌زودی نهایی شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا