اولویت های توسعه استان سمنان در اتاق فکر استانی بررسی شد

اولویت های توسعه استان سمنان در اتاق فکر استانی  بررسی شد

سمنان - اتاق فکر استان سمنان با هدف مرور مسایل کلیدی استان در حوزه های اولویت دار، در سلسله نشست های سه گانه آب و کشاورزی، محیط زیست و گردشگری و صنعت و معدن با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط، بخش خصوصی، نخبگان علمی و دانشگاهی برگزار شد.

مدیر شبکه اتاق های فکر استانی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری روز سه شنبه در آغاز نشست های تخصصی مساله شناسی استان سمنان در دانشگاه این شهر گفت: اتاق های فکر استان ها محصول نیاز به بهبود تصمیم گیری در دولت بوده است.
سلیمان پاک سرشت افزود: تصمیم گیری در ساختار دولت عمدتا متکی به نگاه دستگاهی و بعضا یکجانبه است.
وی گفت: اما در چارچوب اتاق های فکر استانی فرایند تصمیم گیری در مثلث جامعه، دانشگاه و دستگاه شکل می گیرد و بهبود می یابد و ایده شکل گیری اتاق فکر هم همین بوده است.
وی اظهار کرد: اتاق های فکر در استان ها هم اکنون بطور مشترک توسط مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، وزارت کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اداره می شود و در تمامی استان ها تاسیس شده است.
مدیر شبکه اتاق های فکر استانی گفت: یکی از کارکردهای اتاق فکر، شناسایی و بررسی مسائل و چالش های اساسی استان ها پیش از سفر رئیس جمهوی و هیات دولت به آن استان است که با کمک جامعه دانشگاهی، نخبگان، صاحبنظران و مدیران حوزه های مختلف انجام می شود.
وی بیان کرد: اتاق فکر در این مدل براساس همان مزیت مثلث جامعه، دانشگاه و دستگاه یک خوانش مناسب از مسائل و چالش های استان انجام می دهد و مسائل و چالش هایی که به این شکل شناسایی می شوند واقعی تر و راهکارهای حل آنها موثرتر خواهد بود.
پاک سرشت افزود: قبل از هر سفر هیات دولت اتاق فکر هر استان تشکیل و نخبگان مرتبط با مسائل توسعه به نشست های تخصصی دعوت می شوند.
وی تصریح کرد: دیدگاه های نخبگان و صاحبنظران در مورد مسائل و چالش های اساسی هر استان جمع آوری و پس از جمع بندی در قالب یک گزارش سیاستی به هیات دولت ارایه می شود.
مدیر اتاق فکر استان سمنان نیز به ایرنا گفت: ماموریت اتاق فکر در استان ها ایجاد امکان حضور و مداخله گروه های مختلف اجتماعی ، نخبگان و فعالان بخش خصوصی، در فرآیند مساله شناسی و تصمیم گیری در مباحث متنوع با تمرکز بر توسعه استان هاست.
علی قدوسیان ادامه داد: محورهای مورد بحث در اتاق فکر استان سمنان در این نشست، وضعیت موجود و مهمترین مسایل و چالش های توسعه، تحلیل اولویت مسایل و چالش های نیازمند مداخله در وضعیت کنونی و راهکارهای مداخله و چالش های اولویت دار و شناسایی شده با تاکید بر عملکردهای سیاست گذاری و تنظیم گری بود که از جنبه های مختلف مطرح شد.
وی به سفر در پیش رو کاروان تدبیر و امید به استان سمنان اشاره کرد و گفت : گزارش این نشست ها پیش از سفر رئیس جمهوری به استان سمنان، در قالب گزارشی راهبردی در اختیار رئیس دولت و دست اندرکاران تصمیم ساز دولت تدبیر و امید قرار می گیرد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا