یزد؛

آماده‌سازی کامل زیرساخت‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی مجتمع فولاد بافق

آماده‌سازی کامل زیرساخت‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی مجتمع فولاد بافق

گروه صنایع معدنی >فولاد - معاون اجرایی مجتمع فولاد بافق: زیرساخت‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی مجتمع فولاد بافق آماده‌سازی کامل شده است.

به گزارش ماین نیوز، حمیدرضا رضایی معاون اجرایی مجتمع فولاد بافق از آماده‌سازی کامل زیرساخت‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی مجتمع فولاد بافق به عنوان یکی از نخستین واحدهای جوار معدنی کشور خبر داد.

رضایی گفت: زیرساخت‌های این مجموعه شامل تصفیه و تامین آب (RO)، تامین برق 400 کیلوولت، واحد انباشت و برداشت واگن برگردان و ... است که همه این واحدها به طور کامل آماده‌سازی شده است.

وی با تشریح بخش‌های مختلف این مجتمع عنوان کرد: واحد انباشت و برداشت واگن برگردان برای جابجایی 500 میلیون تن محصول، کارخانه گندله‌سازی با ظرفیت 5 میلیون تن، احیای مستقیم با ظرفیت 800 هزار تن، کارخانه فولادسازی و ریخته‌گری با ظرفیت یک میلیون تن، کارخانه نورد میلگرد با ظرفیت 550 هزار تن، کارخانه نورد مقاطع با ظرفیت 550 هزار تن، آهک‌سازی با ظرفیت 120 هزار تن، تصفیه و تامین آب، مجموعه برق 400 کیلوولت و یک مجموعه برق‌ داخلی، بخش‌های مختلف این مجتمع را تشکیل می‌دهند.

رضایی با بیان اینکه برخی از این بخش‌ها به ویژه در حوزه زیرساختی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و برخی دیگر در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: واحد احیای مستقیم اکنون از پیشرفت 50 درصدی برخوردار است و کارخانه نورد میلگرد نیز در دست بهره‌برداری است ضمن اینکه کارخانه فولادسازی و ریخته‌گری نیز در مرحله عقد قرارداد و آغاز عملیات اجرایی است.

معاون اجرایی مجتمع فولاد بافق ادامه داد: قرارداد واحد گندله‌سازی نیز با یک شرکت آلمانی منعقد شده و امیدواریم با رفع مشکلات مالی بتوانیم هر چه سریع‌تر شاهد آغاز به کار و بهره‌برداری از واحدهای مختلف این مجموعه باشیم.

وی ادامه داد: به طور قطع با تامین بودجه در بخش‌های مختلف، اجرا سرعت و شتاب بیشتری می‌گیرد و با توجه به اینکه صنایع فولاد، محور توسعه اقتصادی به شمار می‌روند، مسیر توسعه هموارتر می‌شود.

رضایی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این مجموعه تحولی بزرگ در منطقه ایجاد خواهد کرد و ضمن اشتغالزایی برای مردم منطقه و دیگر نقاط کشور، رونق اقتصادی و کاهش خام فروشی معادن را نیز به دنبال خواهد داشت.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا