اختصاصی ایرنا

صادرات انواع «فوم های صنعتی و تزئینی» از ایران به 16 کشور دنیا/دو مشتری جدید در لهستان

صادرات انواع «فوم های صنعتی و تزئینی» از ایران به 16 کشور دنیا/دو مشتری جدید در لهستان

هلسینکی- ایرنا- مدیرعامل یک شرکت فعال در زمینه تولید انواع فوم با بیان اینکه اکنون انواع فوم های صنعتی تولید ایران به 16 کشور دنیا صادر می شود گفت: در سفر هیات اقتصادی به لهستان، با دو مشتری جدید مذاکره کردیم که منتج به قرارداد خواهد شد.

علی جهانگیری امروز(چهارشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایران گفت: کشورهای روسیه، بلاروس، اوکراین، ترکیه، عربستان، امارات، قزاقستان، تاجیکستان، لهستان، سوئد و لتونی از عمده ترین واردکنندگان انواع فوم از ایران هستند.
وی پیش بینی کرد که با امضای قرارداد و آغاز همکاری با دو شرکت لهستانی که در زمینه کفپوش ساختمان و خودرو فعالیت می کنند، در ماه نخست 50 هزار دلار فوم از ایران خریداری کنند و به مرور این میزان افزایش پیدا کند.
این فعال اقتصادی با اشاره به سفر هیات اقتصادی ایران به کشورهای لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی به سرپرستی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اضافه کرد: در سال های 93 و 94، لهستان و روسیه 350 هزار دلار، سوئد 74 هزار دلار و لتونی 32 هزار دلار انواع فوم از ایران وارد کرده اند.
جهانگیری با اشاره به کیفیت و قیمت مناسب انواع فوم های تولیدی در ایران گفت: این محصول که از تولیدات صنایع تکمیلی پتروشیمی است، به عنوان مواد اولیه 27 صنعت از جمله صنعت خودرو، ساختمان، صنایع ورزشی، تولید گل های مصنوعی، تولید کیف و کفش و همچنین صنایع نظامی استفاده می شود.
وی، میزان تولید انواع فوم های صنعتی و تزئینی کشور را پنج هزار تن ذکر کرد و گفت: سه هزار و 200 تن از این میزان مربوط به شرکت ما است که سال گذشته 470 تن از این میزان به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر شده است.
هیات سیاسی-اقتصادی کشورمان یکشنبه این هفته سفر دوره ای خود به چهار کشور اروپایی لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی را آغاز کرد و در نخستین ایستگاه، به ورشو پایتخت لهستان و سپس به هلسینکی پایتخت فنلاند رفت و پس از دیدار و گفت وگوهای سیاسی و اقتصادی، شب گذشته وارد استکهلم پایتخت سوئد شد.
اعضای هیات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در دو کشور لهستان و فنلاند با همتایان خود ملاقات رو در رو (B2B) داشتند و همچنین در دو همایش اقتصادی ایران با لهستان و فنلاند شرکت کردند.
همچنین نشست اقتصادی ایران و سوئد امروز با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و خانم «آن لیند» وزیر امور اتحادیه اروپا و تجارت سوئد در هتل شرایتون استکهلم برگزار خواهد شد.
در این نشست، رئیس اتاق بازرگانی ایران و رئیس تجارت سوئد سخنرانی می کنند و فضای کسب و کار و ظرفیت های بازار در دو کشور و همچنین وضعیت ایران در پساتحریم مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. دیدارهای رو در رو از دیگر برنامه های هیات اقتصادی ایران در سفر به سوئد است.
هیات سیاسی - اقتصادی ایران فردا (پنجشنبه)، استکهلم را به مقصد ریگا، پایتخت لتونی ترک خواهد کرد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا