معاون وزیر صنعت:یارانه تولید با رویکرد توسعه صادرات پرداخت می شود

معاون وزیر صنعت:یارانه تولید با رویکرد توسعه صادرات پرداخت می شود

آبادان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یارانه واحدهای تولیدی در سال جاری در چارچوب سیاست های دولت و فرمایشات مقام معظم رهبری و با رویکرد صادراتی شدن محصول پرداخت می شود.

علی یزدانی شامگاه سه شنبه پس از بازدید از واحدهای تولیدی خرمشهر در نشست با صنعتگران خرمشهری با تاکید بر لزوم آسیب شناسی مشکلات واحدهای صنعتی و بازگرداندن آنها به چرخه تولید، اظهار داشت: برای برخی واحدهای شهرک صنعتی خرمشهر که از سوی بانک تملک شده و یا در دست تملک است، باید برنامه ریزی و اقدام عاجل کرد.
یزدانی با تشریح برنامه های دولت در سال جاری در خصوص حمایت از صنایع به ویژه موضوع پرداخت یارانه نیز، گفت:مشوق هایی در این زمینه برای واحدهای صنعتی پیش بینی و حمایت هایی در قالب صندوق های زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در قانون بودجه سال جاری مصوب شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:در شهرک های صنعتی خارج از محدوده مناطق آزاد از هشت تا 13 سال و در مناطق کمتر توسعه یافته نیز پنج تا هفت سال معافیت های مالیاتی پیش بینی شده و در تامین نیرو و استفاده از معافیت پرداخت حق بیمه کارفرما ساز و کارهایی مصوب شده است.
وی ادامه داد:آمار و اطلاعات واحدهای فعال، راکد و نیمه فعال و تعطیل به معاونت وزارت صنعت رسیده است و گروه کارشناسی مسئول با اعزام به شهرستان ها، مشکلات واحدهای تولیدی را به صورت ویژه پیگیری می کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر نیز در این نشست مشترک با صاحبان صنایع، گفت:بندر خرمشهر شرایط ویژه همجواری با آب های آزاد و کشورهای حوزه خلیج فارس و از همه مهمتر بازار عراق را دارد.
سیداحمد حسینی فر افزود:عراق نیاز شدیدی به کالاهای ایرانی دارد به گونه ای که واردات این کشور سالانه از 80 میلیارد دلار نیز فراتر رفته و باید گفت که با وجود اشتراکات فراوان این کشور با منطقه خوزستان و خرمشهر، کالاهای زیادی از عربستان وارد این کشور می شود.
حسینی فر افزود: عراق متقاضی از استوارترین متقاضیان واردات کالای ایرانی در بین کشورهای همسایه به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس است ولی کالایی که قدرت رقابت داشته باشد در اینجا تولید نمی شود.
رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و بازرگانی خرمشهر همچنین تصریح کرد:موقعیت منطقه آزاد اروند برای واحدهای تولیدی این است که 20 سال از معافیت پرداخت عوارض گمرکی مواد اولیه برخوردار است و کمتر استانی در کشور است که دسترسی به آبهای آزاد دارد.
همکاری بیشتر سیستم بانکی با بخش تولید، کاهش دیوانسالاری اداری در دریافت مجوز و اسان شدن روند پرداخت تسهیلات و یارانه به تولیدکنندگان از مهم ترین مباحث مطرح شده از سوی تولیدکنندگان و صنعتگران در این نشست بود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا