در گفت وگو با ایرنا؛

معاون وزیر صنعت: 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی اعطاء می شود

معاون وزیر صنعت: 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی اعطاء می شود

ارومیه- ایرنا- معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح ملی اقتصاد مقاومتی برای اتمام واحد تولیدی بزرگ و کوچک نیمه تمام کشور اعطاء می شود.

حسین ابویی مهریزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واحدهای تولیدی دارای مشکلات مالی در لیست حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است که مقرر شده با همکاری نظام بانکی و تمامی سازمان ها و ارگان های مرتبط، در جهت رفع موانع و مشکلات آنها اقدام شود.
وی اظهار کرد: هم اکنون هفت طرح به عنوان طرح های ملی اقتصاد مقاومتی به وزرات صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده که یکی از این طرح ها فعال کردن 7500 واحد تولیدی نیمه تمام است.
ابویی مهریزی بیان کرد: تکمیل زنجیره متوازن صنایع فولاد، افزایش تراز تجاری کشور به مبلغ 10 میلیارد دلار، مدیریت هدفمند واردات و راه اندازی 36 طرح بزرگ ملی با 400 میلیارد ریال سرمایه گذاری که موجب اشتغالزایی برای 13 هزار جویای کار می شود، از جمله طرح های ملی اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد: تکمیل 90 هزار طرح نیمه تمام بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شده که در آذربایجان غربی نیز 293 واحد تولیدی از این طرح ها شناسایی شده است.
مهریزی گفت: موانعی همچون بدهی معوقه، بدهی مالیاتی، کمبود اعتبار، چک برگشتی، مشکل مدیریتی و کاهش بازار کار از مشکلات پیش روی سرمایه گذاران واحدهای تولیدی است که مقرر شده در زمان واگذاری تسهیلات بانکی جدید، مدت بازپرداخت بدهی های قبلی این واحدها تا یک سال از سوی بانک مرکزی، سازمان تامین اجتماعی و سازمان مالیاتی افزایش یابد.
بازدید از طرح نیمه تمام شرکت فولاد ارومیه، رونمایی از پنج محصول تولیدی جدید کارخانه تراکتورسازی ارومیه و بازدید از شرکت لوله نورد از دیگر برنامه های معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارومیه بود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا