صرفه‌جویی در واحد برق احیای فولاد خراسان

صرفه‌جویی در واحد برق احیای فولاد خراسان

گروه صنایع معدنی >فولاد - دو تابلوی کنترل موجود در واحدهای «اکساید اسکرین» و «پروداکت اسکرین» با هدف نگهداری بهتر از تجهیزات و کاهش توقف در ارسال مواد به واحد فولادسازی، با موفقیت کامل از محل قبلی جا به جا و به اتاق برق واحد حمل مواد منتقل شد.

به گزارش ماین نیوز، رئیس نت برق و ابزار دقیق واحد احیا مستقیم فولاد خراسان با بیان اینکه دو مجموعه سرند در واحد احیا گلوگاه های انتقال مواد خام به کوره های احیا و نیز انتقال آهن اسفنجی به فولادسازی می باشند، گفت: تابلوهای اصلی کنترل این دو مجموعه به دلیل لرزش زیاد و وجود غبار فراوان در محیط دچار اشکال می شدند که گاه توقف ارسال مواد به فولادسازی را در پی داشت.

ناصری افزود: پس از بررسی های انجام شده فنی، بهترین تدبیر برای رفع این مشکلات جا به جایی مکان تابلو از داخل سازه به اتاق برق بود.

علیرضا ناصری افزود: با توجه به محدودیت زمانی برای راه اندازی خطوط محصول، این پروژه با صرف 300 نفرساعت کار در عرض 5 روز کاری و با بیش از 200 متر کابل کشی جدید و اصلاح مسیر کابل های موجود با موفقیت کامل انجام شد و تابلوهای موصوف در زمان مناسب در مدار تولید قرار گرفت که جا دارد از همه همکاران مجری این طرح قدردانی کنم.

وی مزایای این پروژه را جلوگیری از توقفات اضطراری و کاهش برنامه ای در واحدهای احیا و فولادسازی، جلوگیری از خرابی تجهیزات داخل تابلو و کاهش هزینه تامین قطعات یدکی دانست و افزود: سابقه 6 مورد خرابی در کنتاکتور اصلی و رله و حفاظت جریان، 20 مورد خرابی ترانس و رله های کنترل مدار فرمان، خرابی بریکر اصلی تابلو و ترمز الکترونیکی از جمله هزینه ها و مشکلاتی پیشینی است که می توان در این زمینه به آن اشاره کرد.

رئیس نت برق و ابزار دقیق واحد احیا مستقیم افزود: قبل از اجرای این طرح، دوره تعمیر و نگهداری تجهیز دو هفته یک بار بود که این دوره پس از این طولانی‌تر خواهد شد و از سویی پیشگیری از آتش سوزی در کابل های قدرت که تا کنون 15 مورد آن اتفاق افتاده بود، منجر به افزایش ایمنی محیط کار و کاهش خطرات برای کارکنان خواهد شد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا