معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:92درصد واحدهای صنعتی کشور کوچک و متوسط هستند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:92درصد واحدهای صنعتی کشور کوچک و متوسط هستند

اهواز- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: 92 درصد واحدهای صنعتی موجود در کشور واحدهای کوچک و متوسط هستند.

به گزارش ایرنا علی یزدانی سه شنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان در محل استانداری خوزستان بیان کرد: در کل کشور 78 هزار و 917 واحد صنعتی با پروانه بهره برداری وجود دارد که از این تعداد 34 هزار واحد کوچک و بقیه واحدهای صنعتی متوسط هستند.
وی گفت: از مجموع صنایع کوچکی که در کشور وجود دارد 60 درصد آنان به دلایل گوناگون در حال تعطیل شدن هستند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: در کارگروه ملی صنایع مصوب شده است که به واحدهای صنعتی تسهیلات پرداخت شود که در سال جاری قادر به خروج از رکود باشند و فعالیت خود را ساماندهی کنند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اضافه کرد: بانک ها نیز موظف هستند تا با ضمانت هایی که از سوی متقاضیان راه اندازی واحدهای صنعتی ارائه می شود موافقت کنند، این کار برای تسهیل در روند ایجاد واحد صنعتی انجام می شود.
یزدانی افزود: در استان خوزستان دو هزار و 219 واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد دو هزار و 97 واحد از دسته واحدهای صنعتی کوچک هستند و باقی واحدهای صنعتی راکد هستند.
وی بیان کرد: در استان 526 واحد صنعتی وجود دارد که میزان تولید آنان بین 50 تا 70 درصد است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار کرد: 185 واحد صنعتی در استان تولید بالای 80 درصد دارند که این مهم نشان دهنده ظرفیت مناسب استان برای سرمایه گذاری است.

*8.4 درصد طرح های صنعتی در خوزستان در تملک بانک ها هستند
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: هشت طرح صنعتی در خوزستان که در حال ساخت و ساز بودند توسط بانک تملک شدند و در حال حاضر این طرح ها غیرفعال هستند.
یزدانی بیان کرد: در سال 1394 در استان 147 واحد صنعتی در هفت شهرک صنعتی قرارداد منعقد کردند و در شش شهرک صنعتی استان هیچ گونه قراردادی منعقد نمی شود.
وی گفت: در مجموع 378 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که قراردادی منعقد نکرده اند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار کرد: در مجموع واحدهای صنعتی در کشور بالغ بر شش هزار میلیارد ریال جریمه بازپرداخت تسهیلات بانکی دارند.
یزدانی بیان کرد: برای حل این مشکل 90 درصد این جریمه ها بخشیده شده است و باقی واحدهای صنعتی این جریمه ها را باید تا 12 ماه پرداخت کنند.
وی گفت: تولیدات واحدهای صنعتی باید به گونه ای باشد که قابل عرضه و فروش در بازار باشد برخی واحدهای صنعتی بر اساس سفارشی که دریافت می کنند تولید محصول دارند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا