نعمت‌زاده:

ایران و آلمان درحال برداشتن موانع همکاری ها هستند

ایران و آلمان درحال برداشتن موانع همکاری ها هستند

گروه معادن - وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران آلمان در حال برطرف کردن موانع همکاری های دو طرف هستند.

به گزارش ماین نیوز، محمدرضا نعمت زاده که در مرکز اقتصادی ایران و اروپا سخن می گفت، با اشاره به در دیدار خود با «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد و معاون صدر اعظم آلمان افزود: توسعه روابط، تسهیل امور، فعال کردن نظام بانکی کشور از جمله موضوعاتی مطرح شده با مقام بلند پایه آلمانی بود که طرفین خواستار برطرف شدن برداشتن موانع سر راه همکاری ها شدند.

>محمدرضا نعمت زاده گفت: برخی موانع بسیار پیش پا افتاده ای سر راه همکاری ها وجود دارند که حاصل چند سال توقف روابط است ‏و اکنون باید این مشکلات، گام به گام حل شوند.‏
وی در ادامه گفت: برخی از شرکت های خصوصی سازی شده (ایرانی) به بانک های آلمانی بدهکار هستند که آنها باید هرچه سریع تر بدهی های ‏خود را پرداخت کنند این در حالی است که دولت ایران کل تعهداتش را انجام داده و توافقات انجام شده اند. ‏
نعمت زاده اضافه کرد: پس از ملاقات با یکی از بانک های آلمان این موضوع مطرح شد که بانک های آلمانی آمادگی اعطای وام به شرکت های ایرانی را دارند. وی در عین حال اظهار امیدواری کرد که با تلاش ‏طرفین، مساله بیمه های صادراتی هم حل شود. در این باره قرار شد که در روزهای آینده وزیر اقتصاد آلمان ضمن سفر ‏به تهران، مسایل باقی مانده را با مقامات بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی برطرف کند. ‏
نعمت زاده در رابطه با قطعی شدن حضور خودروسازان آلمانی در ایران گفت: در خودروهای سنگین، اتوبوس و کامیون ما همکاری ‏درازمدت داشتیم و این همکاری ها دوباره ازسر گرفته شده اند. در حال حاضر ما درحال تعمیق همکاری هایمان به صورت سرمایه گذاری ‏مشترک هستیم. مذاکرات به خوبی پیش می روند و ما انشاالله در یکی دو ماه آینده در این زمینه شاهد انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری ‏مشترک خواهیم بود.‏
اهمیت کم نظیر ایران برای کشورهای اروپایی
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران در منطقه ای واقع شده که بازار مصرفی۴۰۰ میلیون نفری را در بر می گیرد و به همین دلیل برای کشورهای اروپایی از اهمیت کم نظیری برخوردار است.
محمدرضا نعمت زاده با اشاره به ظرفیت های بی بدیل اقتصادی و تجاری ایران در منطقه از جمله موقعیت کم نظیر جغرافیای اقتصادی ایران ( دومین دارنده منابع گاز و چهارمین کشور دارنده منابع نفت جهان)، نیروی انسانی تحصیل کرده، صنایع پتروشیمی، صنایع معدنی و زیرساخت های اقتصادی قوی و فضای سیاسی مثبت ایجاد شده بعد از توافقنامه ژنو به آلمانی ها توصیه کرد از این فرصت استفاده کنند.
وی افزود: بعد از توافقنامه هسته ای ژنو شرکت های اروپایی از جمله فرانسوی، ایتالیائی،اتریشی و آلمانی رقابت سختی را برای ورود مجدد به بازار ایران آغاز کرده اند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در ادامه سخنان خود آلمان را به عنوان کشوری که بیشترین میزان همکاری را در شرایط سخت تحریم با جمهوری اسلامی ایران داشته معرفی کرد به طوری که سقف مبادلات تجاری دو کشور در سخت ترین شرایط و تحریم های اقتصادی غرب علیه ایران به کمتر از 3 میلیارد دلار در سال نرسیده است.
نعمت زاده برگزاری این گونه گردهمای ها را موجب آشنائی بیش از پیش شرکتهای تجاری و تولیدی دو کشور و افزایش سطح مبادلات تجاری تا سقف حدود 8 میلیارد یورو درسال های آینده توصیف کرد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا