کره‌ای خبر داد:

افزایش ذخایر سنگ آهن ایران به ۱۳ میلیارد تن با اکتشاف در عمق ۱۵۰ متری

افزایش ذخایر سنگ آهن ایران به ۱۳ میلیارد تن با اکتشاف در عمق ۱۵۰ متری

گروه اكتشاف و زمين شناسي - رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: طی سال‌های گذشته هزینه‌های اکتشافی در جهان کاهش یافته اما در عین حال تعداد ذخایر معدنی جدید کشف شده با افت مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ماین نیوز به یزد، محمدتقی کره ای، رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در همایش نقش معدن در اقتصاد و توسعه کشور سخنرانی که مهمترین بخش‌های سخنرانی وی به شرح زیرند:

- از سال 2000 میلادی سالانه دستکم 5 درصد مصرف جهانی مواد و فلزات خام معدنی افزایش یافته است.

- در سال‌های گذشته هزینه‌های اکتشاف افزایش و تعداد کشف‌ها کاهش یافته است. ضمن اینکه بسیاری از ذخایر جدید کشف شده برای استخراج اقتصادی نبوده‌اند.

- 10 معدن در کلاس جهانی در کشور شامل 5 معدن آهن، 2 معدن مس، 2 معدن سرب و روی و 1 کانسار طلا داریم.

- میانگین عمق پوشش اکتشاف در جهان برای تمام فلزات 79 متر است.

- اگر تا عمق 150 متری در کشور اکتشاف کنیم میزان ذخایر آهن کشور به 13 میلیارد تن و ذخایر مس به 5.7 میلیارد تن خواهد رسید.

- سال 94 به اندازه 10 سال گذشته کار ژئوفیزیک هوایی را انجام دادیم.

- چاره‌ای جز اکتشافات در اعماق زیاد نداریم و این کار هم به ژئوفیزیک هوایی نیاز دارد. ذخایر پرعیار و سطحی کشور تقریبا به اتمام رسیده‌اند و برای فعالیت‌های معدنی باید به اعماق زمین برویم.

- اینکه گفته می‌شود کشور دچار کم‌آبی و بحران در این حوزه است، نمی‌تواند حرف درستی باشد. در زمینه آب‌های کارستیک ایران جزو چند کشور اول دنیاست و به زودی اخبار بسیار خوبی را در این زمینه اعلام خواهیم کرد که در شورای عالی آب نیز مطرح خواهد شد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا