معاون اتحادیه آلمانی نوموف: اروپایی ها برای همکاری با ایران رقابت می کنند

معاون اتحادیه آلمانی نوموف: اروپایی ها برای همکاری با ایران رقابت می کنند

معاون اتحادیه بازرگانی خاورمیانه و ‏خاورنزدیک آلمان گفت: شرکت های اروپایی برای همکاری اقتصادی با ایران رقابت می کنند.

 

بوکهارت دامِن معاون اتحادیه بازرگانی خاورمیانه و ‏خاور نزدیک آلمان (NOMUV) روز گذشته با تاکید بر این مطلب در همایش اقتصادی ایران و آلمان افزود: مذاکرات ایران با 5+1 به خوبی پیش رفته و به همین دلیل شرکت های اروپائی از جمله فرانسوی و ایتالیایی قصد پیشی گرفتن از همدیگر برای همکاری اقتصادی مجدد با ایران را دارند.
در ابتدای این همایش که با حضور بیش از300 نفر از مدیران و روسای شرکت های اقتصادی و صنعتی آلمانی از یک سو و ‌سفیر جمهوری اسلامی در برلین،‌ رییس هیات عامل ایمیدرو، رییس و اعضای اتاق بازرگانی ایران و همچنین تعدادی از مدیران شرکت های ایرانی از سوی دیگر در یکی از هتل های شهر برلین برگزار شد، بورکهارد دامِن رئیس شرکت ام ام اس دماگ آلمان و معاون انجمن نوموف، ایران را به عنوان کشوری که به هیچوجه در معادلات بین المللی نمی توان آن را نادیده گرفت توصیف کرد.
این مدیر اقتصادی آلمانی افزود: در شرایط تحریم، آلمان به دلیل محدودیت های ناشی از تحریم ها از این بازار مناسب محروم ماند در حالی که در شرایط جدید باید این نقیصه جبران شود.
سفیر ایران در آلمان: فرصت سرمایه گذار در ایران را از دست ندهید
در این همایش همچنین علیرضا شیخ عطار سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به سابقه روابط اقتصادی ایران و آلمان گفت: تحریم های اقتصادی هرچند که ایران را از برخی نیازمندی های انسانی همانند دارو و درمان محروم کرد اما تاثیر چندانی در کاهش مبادلات تجاری ایران با جهان خارج نگذاشت. علی ماجدی تاکید کرد: بر خلاف اهداف تحریم کنندگان،‌ حرکت اقتصاد ایران متوقف نشد.
سفیر ایران در آلمان در ادامه به ظرفیت های اقتصادی بی شمار کشورمان برای سرمایه گذاران خارجی و آلمانی در شرایط جدید اقتصادی ایران بعد از موافقتنامه ژنو اشاره و از سرمایه گذاران آلمانی دعوت کرد که این فرصت مغتنم را از دست ندهند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا