مدیر عامل کارگزاری بانک سامان :

روزهای بهتری برای مجامع در پیش است

روزهای بهتری برای مجامع  در پیش است

برنامه ریزی های دولت پس از اجرای برجام برای پرداخت بدهی های خود به بنگاه ها و صنایع باعث ایجاد امیدواری شده است.

 

خبرهایی که از عملکرد شرکت ها منتشر شده است، نشان می دهد که امسال فصل مجامع پربارتری نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

حمیدرضا مهرآور، مدیر عامل کارگزاری بانک سامان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: به نظر می رسد امسال فصل مجامع امیدوار کننده تر از چیزی باشد که پیش بینی می شد؛ چرا که  شرکت ها عملکرد قابل قبولی داشته اند .

وی با اشاره به اینکه تحولات سیاسی به تنهایی نمی تواند مشکلات اقتصادی بنگاه ها را برطرف کند،افزود: برنامه ریزی های دولت پس از اجرای برجام برای پرداخت بدهی های خود به بنگاه ها و صنایع باعث ایجاد امیدواری شده است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه پس از گشایش های اخیر و با توجه به اینکه دولت قصد دارد بخشی از بدهی هایش را با انتشار انواع اوراق مشارکت به صنایع و پیمانکاران پرداخت کند، امید است کمبود نقدینگی در این بخش ها کاهش یابد؛ به ویژه آنکه در چند سال گذشته این معضل به شدت بنگاه های اقتصادی را درگیر کرده بود.

وی با اشاره به تلاش ها برای بهبود تبادلات مالی در عرصه بین المللی افزود: با بهبود این شرایط شرکت هایی که نیازمند واردات تکنولوژی یا مواد اولیه هستند می توانند به راحتی اقدام به واردات کنند و آن وقت بهای تمام شده تولید در این شرکت ها کاهش خواهد یافت.

به گفته مهرآور،  علاوه بر تسهیل در واردات ، چشم انداز صادراتی شرکت ها نیز روشن است.

مدیر عامل کارگزاری بانک سامان تاکید کرد: با بهتر شدن روابط بین المللی ، همچنین شرکت های صادراتی می توانند در بازارهای جهانی و در فضای رقابتی اقدام به عرضه محصولات خود کنند و با صادرات کالاهای خود، حاشیه سود این شرکت ها افزایش خواهد یافت.

مهرآور در ادامه با اظهار امیدواری نسبت به فصل مجامع امسال، گفت: با همه اینها نباید فراموش کرد که لمس تاثیر اجرای برجام بر اقتصاد کشور نیازمند زمان بیشتری است و در کوتاه مدت نمی توان در انتظار معجزه بود.

وی معتقد است توافق های صورت گرفته اثرات خود را در بلند مدت نشان می دهد اما می توان امیدوار بود که در کوتاه مدت نیز با توجه به چشم انداز روشن پیش رو وضعیت بهتری در انتظار اقتصاد کشور نسبت به سالهای گذشته باشد.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا