وزیر نفت اعلام کرد؛

سرمایه گذاری 800میلیون دلاری دولت برای توسعه صنعتی مناطق کردنشین

سرمایه گذاری 800میلیون دلاری دولت برای توسعه صنعتی مناطق کردنشین

تهران- ایرنا- بیژن زنگنه وزیر نفت، پیام سفرحسن روحانی رئیس جمهوری به مهاباد را توسعه مناطق کردنشین غرب کشور عنوان کردوگفت: سرمایه گذاری حدود ٨٠٠ میلیون دلاری درپتروشیمی های سنندج ومهاباد بزرگترین سرمایه گذاری تاریخی است که دولت برای توسعه صنعتی در یک منطقه کردنشین انجام داده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه درباره بهره برداری رسمی مجتمع پتروشیمی مهاباد توسط حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، افزود: پتروشیمی مهاباد یکی از اهداف اصلی وزارت نفت در زمان طراحی خط لوله اتیلن غرب بوده است. وزارت نفت در سال 1381 ایده و طرح ساخت خط لوله اتیلن را مطرح کرد و در دولت اصلاحات به تصویب رسید.
وزیر نفت با بیان این که یکی از اهداف احداث خط لوله اتیلن غرب توسعه مناطقی بود که احتمال احداث پتروشیمی در آن وجود نداشت، ادامه داد: احداث پتروشیمی در مهاباد و سنندج به منظور توسعه مناطق کردنشین از همان ابتدا در این طرح گنجانده شد.
وی با بیان این که خوشبختانه عملیات احداث هر دو پتروشیمی مهاباد و سنندج به پایان رسیده و پس از افتتاح پتروشیمی مهاباد ظرف چند ماه آینده پتروشیمی سنندج نیز به بهره برداری می رسد، افزود: هر کدام از این دو پتروشیمی بصورت جداگانه ٣٣٠ هزار تن پلی اتیلن و بوتن تولید می کند.
به گفته وزیر نفت، قرار است برای توسعه بخش پایین دستی در هر دو پتروشیمی مهاباد و سنندج شهرک صنعتی بزرگی برای صنایع پایین دستی احداث شود.
طرح اسید سولفوریک مجتمع پتروشیمی ارومیه دیروز (دوشنبه) در مراسمی با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، به صورت ویدیو کنفرانس و مرضیه شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، عادل نژاد سلیم، مدیرعامل شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس و جمعی از مسئولان استان آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.
طرح اسید سولفوریک مجتمع پتروشیمی ارومیه با ظرفیت تولید 50 هزار تن محصول با ارزش تقریبی 12.5 میلیارد تومان در سال و تامین ١٧ هزار تن خوراک گوگرد، خرداد ماه سال گذشته به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسید.
این طرح تحت لیسانس شرکت KSJ هند با بیش از 240 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسید.
طرح اسید سولفوریک مجتمع پتروشیمی ارومیه به منظور تکمیل ٣٠ هزار تن خوراک واحد سولفات آمونیوم و ٢٠ هزار تن خوراک واحد سولفات پتاسیم مجتمع و یا فروش طراحی و اجرا شد.
همچنین قرار است امروز (سه شنبه) مجتمع پتروشیمی مهاباد به طور رسمی راه اندازی شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا