گزارش روز؛

گروه کوچک قندی همچنان بر مدار رشد

گروه کوچک قندی همچنان بر مدار رشد

بازار طبق انتظار در اکثر گروه ها و نمادها کم حجم، متعادل و منفی دنبال شد که در این بین صف های خرید گروه قندی خودنمایی می کرد.

 

بازار طبق انتظار در اکثر گروه ها و نمادها کم حجم، متعادل و منفی دنبال شد که در این بین صف های خرید گروه قندی و برخی نمادها همچون حفارس، شپلی و رشد مجدد 18 درصدی لپیام و 7 درصدی شسم ( بعد از رشد تصاعدی روزهای اخیر و علیرغم داشتن شرایط نامطلوب بنیادی) چشم نوازی می کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه و به نقل از کارگزاری آّبان، در گروه خودرویی نمادهای ختور و خکار صف خرید شدند و نمادهای خاهن و خچرخش رشد قیمتی و بقیه اکثرا منفی دنبال شدند که در نتیجه بازار را به سمت منفی شدن سوق دادند تا جایی که گروه لیزینگی و حمل و نقل نیز نوسانات منفی را تجربه نمودند که در این بین جهش قیمتی نماد های حفارس و وایران نمایان بود.

در گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری، نمادهای وخاور، وسینا، وکوثر، دی، سمایه، ملت، دانا و بپاس مثبت و بقیه اکثرا متعادل و مثبت پی گیری شدند. جابجایی بلوک حدود 40 میلون سهمی نماد وپاسار علیرغم رشد قیمت پایانی، رشد حدود 18 درصدی شاخص کل را ایجاد نمود. نماد وپست طبق الگوی هارمونیک ab=cd با افزایش اقبال و معاملاتی متعال و مثبت دنبال شد و نماد واتی همچنان با صف خرید اما پر حجم تر از روز گذشته به کار خود پایان داد.

در گروه پتروشیمی نماد پرریسک شپلی در کنار نمادهای شمواد، شسینا و کرمانشا صف خرید شدند و شرکت پتروشیمی فن آوران یکی از متانول سازها، علیرغم افزایش هزینه های مالی و کاهش جهانی قیمت متانول، به دلیل افزایش حجم فروش با پوشش مناسب 56 درصدی مواجه اما منفی دنبال شد هم گروهی ها اکثرا متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند. گروه پالایشگاهی با جهش قیمتی نماد شبندر، اکثرا مثبت شدند تا جایی که نمادهای شراز و شاوان صف خرید را تجربه نمودند. بعد از گذشت کمتر از دو ماه از برگزاری مجمع سالانه تاپیکو ( 19 شهریور با تقسیم سود 40 تومانی هرسهم ) مدیرعامل و سه عضو هیات مدیره این هلدینگ 4.3  هزار میلیارد تومانی تغییر کردند تا خانه تکانی اساسی مدیریتی رخ دهد. این تغییرات با حکم سید محمدرضا آیت‌اللهی مدیرعامل "شستا" روی داده که از اواخر مرداد سال جاری با تصمیم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی عهده دار مدیریت بزرگترین هلدینگ ایران شده است.بر اساس این گزارش، به این ترتیب محمود شیری بعد از دو سال از مدیریت تاپیکو خداحافظی کرد و به عنوان رئیس هیات مدیره پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس منصوب شد تا غلامرضا امیرشقاقی جایگزین وی شود(بورس پرس).

در گروه های فلزی و معدنی، سطوح حمایتی 120 تومان فعلا از ریزش بیشتر نماد فملی جلوگیری نموده و نمادهای کبافق، کروی و فمراد صف خرید و بقیه اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. نماد فخاس با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، متوقف شد و تعدیل منفی28 درصدی شرکت ومعادن سبب توقف آن شد در نتیجه احتمالا در قیمت های زیر 100 تومان مورد بازگشایی قرار خواهد گرفت.

 بنیرو، لسرما و تمحرکه از معدود نمادهای متعادل و مثبت گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی بودند و بقیه اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند که در این بین صف فروش و معاملات منفی نمادهای بکاب، بموتو و وتوشه نمایان تر بود همچنین نماد تکمبا جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور تصویب صورت های مالی، متوقف شد.

در گروه های ساختمانی و سیمانی، نمادهای کرمان، ثاژن، سخزر، سرود، سشمال، سغرب، سفارس و سپاها متعادل و مثبت و بقیه اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند همچنین نماد ستران بعد از اعلام تعدیل منفی با افت اندک 3 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

معاملات مثبت حدود 3 میلیون سهمی نماد اخابر در محدوده 1.5 درصد مثبت، سبب رشد حدود 34 واحدی شاخص کل گردید و نماد مداران بعد از دادوستد حدود 2.6 میلیون سهمی، صف خرید و متوقف شد که از تعدیل مثبت آن حکایت دارد. گروه غذایی بر مدار نزول و گروه قندی همچنان بر مدار صعود قرار داشتند و گروه های آی تی و دارویی همچنان کم حجم، متعادل و مثبت دنبال شدند. وزارت خزانه داری آمریکا در پی اجرای برجام از سوی کشورهای شرکت کننده در توافق هسته ای با ایران، تحریم های خود در مورد محصولات پزشکی را کاهش داد. در این بیانیه گفته شده است که ممنوعیت صادرات محصولات پزشکی آمریکا به ایران خواهد شد. این وزارتخانه پیش از این خطاب به شرکت های آمریکایی با تهیه فهرستی از وسایل پزشکی فروش آنها را به ایران ممنوع کرده بود(مهر به نقل از اسپوتنیک).

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای شپدیس و فارس با افت (44.12) واحدی به ارتفاع 62,811 واحدی رسید که در این بین نمادهای اخابر و وپاسار بیشترین تاثیر مثبت را داشتند. برای فردا نیز همین منوال دادستدها پیش بینی می شود.
                                                                                                                                      

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما کارگزاری آبان و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا