نگاهی به معاملات محصولات پتروشیمی بعد از اعلام قیمت های جدید

کاهش جذابیت خرید پس از افت قیمت ها

کاهش جذابیت خرید پس از افت قیمت ها

پس از اعلام قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، امروز معامله گران در آرامش محصولات خود را خریداری کردند.

علی حیدری، کارشناس بازار پتروشیمی با بیان اینکه افت اکثر قیمت محصولات پلیمری سبب شد تا بازار به آرامش برگردد، به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: البته در این روز همچنان محصولات آف گرید، پلی اتیلن های سبک فیلم و پی وی سی ها مورد توجه خریداران قرار داشتند.

به این ترتیب پلی اتیلن سبک فیلم 020 و 0075 بندرامام با افزایش تقاضا روبه رو شد، به طوری که عرضه 1500 تنی 020 با 2 هزار و 640 تن تقاضا روبه رو شد، قیمت پایه این کالا 3 هزار و 841 تومان و میانگین قیمت ثبت شده برای خرید آن 3 هزار و 873 تومان بود.

همچنین گرید 0075 بندرامام نیز به میزان 1500 تن عرضه شد که 2990 تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن 3 هزار و 841 تومان و میانگین ثبت شده برای خرید این کالا 3 هزار و 914 تومان بود.

به گفته حیدری، قرار داشتن در فصل مصرف این کالاها به دلیل بارندگی های پی در پی یکی از دلایل افزایش تقاضا برای این کالاها محسوب می شود.

در همین حال امروز برخی از محصولات مانند پلی اتیلن های ترفتالات نساجی تندگویان و پلی اتیلن های سنگین فیلم آریاساسول و همچنین پلی اتیلن سنگین اکستروژن و پلی اتیلن سبک خطی 209 شازند و امیرکبیر وارد سیستم مچینگ شده و مورد استقبال خریداران قرار نگرفتند.

پلی اتیلن های سبک فیلم مجتمع های دیگر نیز با تقاضایی پایین تر از عرضه روبه رو شده و مورد استقبال مصرف کنندگان قرار نگرفتند.

این در حالی است که به گفته کارشناسان بازار کاهش قیمت محصولات پلیمری یکی از دلایل عمده عقب نشینی معامله گران از خرید محصولات پتروشیمی بوده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا