یک فعال بازار سرمایه عنوان کرد

بورسی که عرضه اولیه ندارد، سرد است

بورسی که عرضه اولیه ندارد، سرد است

یک فعال بازار سرمایه نسبت به ادامه عرضه‌های اولیه در بازار سهام تاکید کرد و گفت:‌بورسی که در آن عرضه اولیه نباشد، بورس سردی است.

حسین خزلی خرازی- مدیر عامل کارگزاری بانک کشاورزی- در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: همواره معتقدم بورسی که در آن عرضه اولیه نباشد، بورس سردی است، زیرا ‌در شرایطی که توجهات به سمت بازار پول جلب شده است،عرضه اولیه باعث می شود که شادابی و نشاط به بازار سرمایه برگردد.

وی تاکید کرد: بنابراین در شرایط فعلی تداوم عرضه‌های اولیه لازم است، زیرا در حال حاضر دارایی برخی افراد حقیقی و شرکت‌ها به سمت سپرده بانکی رفته است. اما عرضه اولیه می‌تواند باعث رونق بورس شود.

این فعال بازار سرمایه اظهار کرد: عرضه اولیه با سودهای شیرین می تواند موجب برگشت توجهات به بورس و خروج از سپرده‌های بانکی شود، زیرا بورس تهران در سال‌های 1385 و 1386 با عرضه‌های سازمان خصوصی سازی رونق پیدا کرد و مردم سودهای خوبی از خرید این شرکت‌ها کسب کردند. بنابراین با ادامه عرضه اولیه در بورس می‌توانیم شاهد شادابی بورس باشیم.

به گزارش ایسنا، با وجود برنامه شرکت بورس برای عرضه اولیه 8 شرکت در سال جاری، اما از ابتدای سال تاکنون تنها 2 شرکت سیمان خوزستان در بورس تهران در ماه‌های ابتدایی سال وارد بورس شدند و از خرداد ماه تاکنون وضعیت نامساعد بورس و همچنین قیمت گذاری گران و حواشی ایجاد شده برای سهام تازه وارد بورس منجر به این شد که رئیس سازمان بورس دستور توقف عرضه‌های اولیه را تا زمان اصلاح روش عرضه و زمان مناسب صادر کند.

این در حالی است که طبق وعده مسئولین قرار بود روند عرضه های اولیه از شهریور ماه و با عرضه سهام شرکتهای کوچک و با روش جدید بوک بیلدینگ آغاز شود. اما تاکنون نه خبری از آغاز عرضه‌های اولیه در بورس است و نه از روش جدید ثبت سفارش دفتری!

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا