ایران از تأمین‌کنندگان بزرگ انرژی جهان است

ایران از تأمین‌کنندگان بزرگ انرژی جهان است

وزیر نیرو با بیان این که ایران به سبب برخورداری از منابع غنی نفت و گاز در تأمین انرژی جهان نقش مهمی دارد، گفت: ما برای کاهش گازهای گلخانه‌ای، شدت مصرف انرژی و تلفات برق و همچنین افزایش بهره‌وری نیروگاهها برنامه ریزی کردیم.

 

حمید چیت چیان، وزیر نیرو امروز ( دوشنبه، ١٠ خردادماه) در یازدهمین همایش بین‌المللی انرژی بابیان این‌که این همایش در شرایط متفاوت برگزار می‌شود، گفت: این همایش پس از نشست تغییرات اقلیمی (اجلاس کاپ ٢١ ) در پاریس برگزار می شود و در دستور کار سال ٢٠٣٠، ایران به گاهش گازهای گلخانه‌ای متعهد شده است.
وزیر نیرو با اشاره به تغییر شرایط ایران در عرصه بین المللی در پسابرجام گفت: منابع انرژی در جهان محدود هستند و مصرف بیش‌ ازحد انرژی کره زمین را با خطر جدی روبرو می‌کند، بنابراین جامعه جهانی باید برای مقابله با این آسیبها، اقدامهای مناسبی اتخاذ کند.
چیت چیان، بابیان این‌که باید روند کنونی را تغییر دهیم و شدت مصرف انرژی و آسیبهای آن به کره زمین را کاهش دهیم، گفت: از طریق مشارکتهای منطقه‌ای و بین‌المللی می‌توان از رسیدن به نقطه بدون بازگشت در بخش انرژی اجتناب کرد و خوشبختی آیندگان را تضمین کرد.
وزیر نیرو بابیان این‌که موضوع تغییر اقلیم، ارتباط بسیار زیادی با مصرف انرژی دارد، گفت: باید درباره زیست بومها، منابع آب‌وخاک ملاحظات جدی‌تری شکل گیرد، ازاین‌رو وزارت نیرو با استفاده از اصل سازگاری زیست‌محیطی، فعالیتهای خود را در استفاده از انرژیهای پاک و تجدید پذیر توسعه داده است.
وی با اشاره به این‌که وزارت نیرو تلاش دارد از طریق راهکارهای مختلف انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد، گفت: داوطلبانه تلاش می‌کنیم، جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای چهار درصد با کمک دستگاه‌های داخلی، هشت درصد با کمکهای بین‌المللی و سرمایه‌گذاری خارجی اقدام کنیم.
وی بابیان این‌که وزارت نیرو اقدامهای مختلفی در دستور کار دارد، گفت: ٥٠ درصد نیروگاههای کشور از سوی صنایع و پیمانکاران داخلی ساخته‌شده است که امسال با شروع ساخت ١٠ هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی راندمان این نیروگاهها، ٥٨ درصد افزایش می‌یابد که سبب کاهش گازهای گلخانه‌ای و شدت مصرف انرژی می‌شود.
چیت چیان افزود: مصرف سوخت مازوت در نیروگاهها کاهش زیادی یافته است، پاسال ٨١ درصد سوخت مصرفی نیروگاهها گاز طبیعی بود و استفاده از سوخت مایع به کمتر از ٢٠ درصد رسید که این موضوع امسال نیز تداوم می‌یابد و استفاده از سوخت مایع تنها در شرایط خاص انجام می‌شود.
وزیر نیرو بابیان این‌که تلفات شبکه برق کاهش‌یافته است، گفت: با اقدامهای مانند ارتقای فناوریها در توزیع برق و هوشمند سازی مدیریت مصرف انرژی، تلفات برق و شدت مصرف انرژی کاسته شده است.
وی گفت: صادرات نفت خام ایران در پسابرجام ٢ برابر شده است و با توجه به این که ایران بزرگ ترین دارنده منابع هیدروکربوری (مجموع نفت خام و گاز طبیعی) به شمار می رود، می‌توان عنوان کرد ایران در تأمین انرژی جهان نقش مهمی دارد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا