رشد تولید نفت کانادا، مانع افزایش قیمت نفت شد

رشد تولید نفت کانادا، مانع افزایش قیمت نفت شد

در پی اوج‌گیری دلار و ازسرگیری تولید نفت در کانادا، در معاملات اولیه روز دوشنبه بازارهای جهانی قیمت نفت در سطوح زیر 50 دلار باقی ماند.

 

در پی اوج‌گیری دلار و ازسرگیری تولید نفت در کانادا، در معاملات اولیه روز دوشنبه بازارهای جهانی قیمت نفت در سطوح زیر 50 دلار باقی ماند.
هر بشکه نفت وست‌ تگزاس اینترمدییت با 13 سنت افزایش 49 دلار و 20 سنت معامله شد این در حالی بود که قیمت هر بشکه نفت برنت با رشدی 21 سنتی به 49 دلار و 11 سنت رسید.
بانک ANZ اعلام کرد: علی‌رغم خبرهایی در خصوص ازسرگیری تولیدکنندگان نفت شیل کانادا، قیمت‌های نفت همچنان در نزدیکی بشکه‌ای 50 دلار باقی مانده است.
پس از سخنان جانت یلن در مورد افزایش احتمال بالارفتن نرخ بهره در آینده نزدیک، دلار بیشترین ارزش یکماهه خود در برابر ین به ثبت رساند. دلار قوی‌تر موجب گران‌تر شدن واردات سوخت برای دارندگان ارزهای دیگر خواهد شد.
شرکت تولیدکننده نفت سانکور انرژی در نظر دارد تا تولید خود را در میادین نفت شنی خود در آلبرتا در این هفته افزایش دهد. این شرکت به دلیل آتش‌سوزی‌های گسترده در ماه می مجبور به تعطیلی بسیاری از ظرفیت تولید خود شده بود.
علی‌رغم پیش‌بینی افزایش تولید کانادا، بانک ANZ اعلام کرد پس از سقوط شدید موجودی نفت آمریکا در هفته گذشته به دلیل تقاضای قوی، قیمت نفت WTI همچنان بالاتر از برنت معامله می‌شود.
معامله‌گران اعلام کردند آغاز رسمی فصل رانندگی در آمریکا که از روز دوشنبه آغاز می‌شود، موجب افزایش چشمگیر تقاضای فصلی خواهد شد.این در حالی است که تولید نفت خام آمریکا با رسیدن به 8.77 میلیون بشکه در روز به پایین‌ترین سطح خود از سپتامبر 2014 رسید.
 در بازارهای جهانی نفت، به دلیل اختلال‌ عرضه در نیجریه، جایی که خطوط لوله نفتی با موج عظیمی از حملات مواجه شده و تولید نفت این کشور را به پایین‌ترین سطح 2 دهه اخیر رسانده است، قیمت نفت برنت افزایش پیدا کرده است.
توجهات همچنین به نشست این هفته اوپک در وین است،‌ هر چند اغلب تحلیلگران انتظار ندارند که در این جلسه تصمیمی در خصوص تغییر در میزان تولید صورت بگیرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا