وزیر نیرو در پاسخ به ایسنا مطرح کرد

آمادگی وزارت نیرو برای مقابله با ال‌نینو

آمادگی وزارت نیرو برای مقابله با ال‌نینو

وزیر نیرو از آمادگی تمام شرکت‌ها و نیروگاه‌های ذیربط این وزارتخانه برای مقابله با پدیده ال‌نینو خبر داد و گفت: تمام سازمان‌های وابسته به وزارت نیرو تمهیدات لازم را برای مقابله با پدیده ال‌نینو و برودت هوا در نظر گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حمید چیت‌چیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه تونل و فضاهای زیرزمینی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر آمادگی این وزارتخانه برای مقابله با سرما و پدیده ال‌نینو اظهار کرد: از آنجایی که برخی از سازمان‌های هواشناسی پیش‌بینی کردند که پدیده النینو در اقیانوس آرام می‌تواند تاثیراتی را نیز در ایران داشته باشد و میزان بارش‌ها بیشتر و سیلاب نیز رخ دهد، لذا هشدارهایی را به شرکت‌ها و نیروگاه‌های وابسته به وزارت نیرو داده‌ایم.

وی ادامه داد: از شرکت‌ها و نیروگاه‌های خواسته‌ایم که دقت بیشتری را برای ذخیره‌سازی سوخت در فصول سال داشته باشند به‌طوری که بتوانیم در صورت بروز سیلاب و افزایش برودت هوا میزان آسیب به مردم را کاهش دهیم.

وزیر نیرو با بیان این‌که در حال حاضر شرکت‌های وزارت نیرو آمادگی کامل برای مقابله با پدیده ال‌نینو را دارند، اظهار کرد: علاوه بر این نیز وزارت نفت در زمینه‌ی تامین سوخت مایع و ذخیره‌سازی آن در فصول سرما اقدامات خوبی را انجام داده است.

تمهیدات وزارت نیرو برای تامین سوخت نیروگاه‌ها در زمستان

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در خصوص وضعیت تامین سوخت نیروگاه‌ها در زمستان امسال گفت: در نیروگاه‌ها سوخت گاز طبیعی مصرف می‌شود، اما به دلیل این‌که مصرف گاز طبیعی در فصل سرما در بخش ساختمان و خانگی افزایش پیدا می‌کند لذا امکان تامین تمام سوخت فسیلی از طریق گاز طبیعی برای نیروگاه‌ها وجود ندارد.

چیت‌چیان ادامه داد: به همین دلیل تمام نیروگاه‌ها مخازن بزرگ ذخیره‌سازی سوخت مایع دارند تا زمانی که گاز طبیعی کمتر در اختیار آنها قرار گرفت بتوانند از آن سوخت مایع یعنی گازوئیل و مازوت برای تولید برق استفاده کنند.

وزیر نیرو در خصوص وضعیت بارندگی از ابتدای سال آبی تاکنون گفت: از دو روز پیش تاکنون به‌طور متوسط 31 میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم و می‌توان گفت که در یک‌ ماه اول میزان بارندگی تنها حدود 10 میلی‌متر، اما در 10 روز اول آبان‌ماه این میزان به بیش از 21 میلی‌متر رسیده است.

وی ادامه داد: امیدواریم بارندگی‌ها به همین روال ادامه داشته باشد به‌طوری که بتوانیم سال آینده وضعیت بهتری را در حوزه منابع آبی شاهد باشیم.

وزیر نیرو در خصوص وضعیت سدها گفت: در مناطقی که بارندگی صورت گرفته میزان ورودی آب به سدها خوب بوده به‌طوری که در دو سد سیمره و کرخه به دلیل بارندگی‌های استان لرستان و ایلام 350 میلیون مترمکعب آب ورودی به این دو سد بوده است.

افزایش میزان بارندگی‌ها نسبت به سال‌های گذشته

وی با بیان این‌که سد‌های دیگر نیز از باران‌ها بی‌بهره نبوده‌اند، اظهار کرد: تراکنش این بارش‌ها در تمام نقاط کشور یکسان نبوده به‌طوری که در برخی نقاط کمتر و در برخی نقاط بیشتر بوده است، اما باید گفت که در حال حاضر به جز یک استان کشور در تمام استان‌ها میزان بارش در 42 روز ابتدای سال آبی میزان بارندگی بیشتر از متوسط سال‌های گذشته بوده است.

چیت‌چیان در پاسخ به این سوال که آیا سد شفارود روی گسل زلزله است یا خیر، گفت: تاکنون درباره‌ی این موضوع حرفی نشنیده‌ام و باید اطلاعات آن از شرکت‌های ذیربط گرفته شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا