پس از دو روز افت پر سرعت؛

شاخص اندکی مثبت شد

شاخص اندکی مثبت شد

در معاملات روز دوشنبه شاخص کل 44 واحد مثبت شد و به عدد 76هزار و 431 رسید.

 

در معاملات روز دو شنبه شاخص کل با رشدی اندک از قرمز پوشی در آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز دوشنبه شاخص کل 44 واحد مثبت شد و به عدد 76هزار و 431 رسید.

گفتنی است در این روز سهامداران بیش از 775 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 801 میلیارد ریال در 57 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همچنین در این روز شاخص بازار اول در حالی 12 واحد منفی شد که شاخص بازار دوم رشدی 354 واحدی را ثبت کرد. نمادهای بانک پاسارگاد، پتروشیمی جم، کشتیرانی و بانک کارآفرین بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

این در حالی بود که نمادهای پالایش نفت اصفهان، ملی مس و هلدینگ خلیج فارس با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

همچنین امروز گروه های خودرو، محصولات فلزی و انبوه سازی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار قرار گرفتند.

بیشترین رشد قیمت ها نیز متعلق به نمادهای پتروشیمی آبادان، سیمان بهبهان، سرمایه گذاری اعتبار ایران، فرآورده های نسوز پارس، کنتورسازی ایران، پارس سوییچ و سرمایه گذاری رنا بود و سهام این شرکت ها در صدر جدول معاملات قرار گرفتند.

این در حالی بود که نمادهای داروساغزی لقمان، فروسیلیس ایران، لامپ پارس شهاب، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، تولید محور خودرو، جام دارو و فرآوری مواد معدنی با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین امروز اوراق مشارکت ملی نفت ایران و سهام سرمایه گذاری اعتبار ایران بیشترین تقاضای خرید را داشتند.

این در حالی بود که نمادهای داروسازی فارابی، لامپ پارس شهاب، اوراق استصناع توسعه ملی،خورتک دام پغارس، چینی ایران، گروه صنعتی ملی و دراوپخش با سنگین ترین عرضه ها به کار خود پایان دادند.سایپا نیز در این روز با معامله 139 میلیون سهم به ارزش 178 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا