پیشنهاد یونان به ایران:

آتن می‌تواند قطب منطقه‌ای صادرات کالاهای ایران به اروپا باشد

آتن می‌تواند قطب منطقه‌ای صادرات کالاهای ایران به اروپا باشد

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی یونان در دیدار با ولی‌ الله افخمی‌راد همتای ایرانی خود در تهران گفت، آتن می‌تواند قطب منطقه ای کالاهای ایرانی برای صادرات به اروپا و شمال آفریقا باشد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، «داتیس» افزود: به توافق های خوبی با شرکت سهامی نمایشگاه‌ های ایران دست یافته‌ایم و امید است بتوان با شرکت‌های دولتی و خصوصی ایران برای گسترش همکاری‌ها تفاهمنامه‌ امضا کرد.
وی ضمن ارایه گزارشی از اهم فعالیت‌های سازمان خود و شرایط سرمایه‌گذاری در یونان عنوان داشت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی در یونان در حوزه‌های فناوری ‌اطلاعات، انرژی، کشتیرانی، گردشگری و مواد غذایی برای ایرانی‌ها وجود دارد.
«ولی‌الله افخمی‌راد» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های سازمان توسعه تجارت ایران و استراتژی صنعتی ایران ارایه کرد.
وی از طرف یونانی خواست فرایند سرمایه‌گذاری و قوانین ثبت شرکت، شروع فعالیت اقتصادی، مشوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و سایر امکاناتی که یونان حاضر است در اختیار تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی قرار دهد را در قالب بسته ای ارایه دهد تا در اختیار سرمایه‌گذاران ایرانی قرار گیرد.
افخمی‌راد در ادامه یکی از راه‌های گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی و همچنین استفاده بهینه تجار و بازرگانان دو کشور از فرصت‌های موجود در کشورهای یکدیگر را شرکت در نمایشگاه‌های یکدیگر و همچنین تشکیل کمیسیون مشترک همکاری تهران و آتن دانست.
حجم مبادلات تجاری ایران و 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در سه ماهه نخست سال 2016 با رشد ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به مرز ۲ میلیارد یورو رسید.
مبادلات تجاری دو طرف از یک میلیارد و 634 میلیون یورو در سه ماهه نخست 2015 به یک میلیارد و 998 میلیون یورو در سه ماهه نخست 2016 رسیده است.
صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه های ژانویه تا مارس 2016 با رشد 16 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به یک میلیارد و 602 میلیون یورو رسید. این رقم در سه ماهه نخست 2015 یک میلیارد و 374 میلیون یورو بود.
واردات اتحادیه اروپا از ایران نیز در سه ماهه نخست 2016 با رشد 52 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 396 میلیون یورو رسید. در سه ماهه مشابه سال قبل 260 میلیون یورو کالا از ایران وارد شده بود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا