انعقاد هشت موافقت نامه تجاری بین خراسان رضوی و ترکیه

انعقاد هشت موافقت نامه تجاری بین خراسان رضوی و ترکیه

مشهد- ایرنا- رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در دیدار اخیر فعالان تجاری این استان با هیات اقتصادی ترابوزان ترکیه در مشهد، هشت موافقت نامه تجاری منعقد و هشت یادداشت همکاری به ثبت رسید.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی، ناصر بهزاد افزود: این موافقت ها در زمینه تهاتر صادرات خرما و پودر خرما از این استان درقبال واردات بادام زمینی، سرمایه گذاری در بخش تولید بتن، ایجاد سردخانه های مدرن و اتاق اتمسفر در متراژهای مختلف است.
وی بیان کرد: در زمینه همکاری برای ارتقای کیفیت محصولات غذایی، چای، ادویه، حبوبات و لبنیات نیز موافقت به عمل آمد.
بهزاد گفت: همچنین تبادل اطلاعات در زمینه های مختلف از جمله تولید شیشه، محصولات استیل، در و پنجره پی.وی.سی، فروش محصولات معدنی و تجهیزات صنعتی خانگی بین بخش خصوصی 2 کشور انجام شد که در صورت نهایی شدن به تقویت ارتباطات تجاری کمک خواهد کرد.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: برخی یادداشت های همکاری با هیات اقتصادی ترکیه برای تامین مواد اولیه مورد نیاز به منظور ساخت پوشش های بتنی با تامین مواد اولیه از این استان برای همکاری شرکت های بخش خصوصی در اجرای پروژه ها در سایر کشورها از جمله افغانستان و ترکمنستان بود.
بهزاد اظهار کرد: همچنین در بخشی از این یادداشت ها همکاری شرکت های این استان با شرکت های ترکیه به منظور اجرای روش جت گروتینگ ( Jet grouting) یا شیوه های بهسازی و افزایش مقاومت و توان باروری خاک به صورت درجا که تکنولوژی آن در ایران وجود دارد، به ثبت رسید.
وی مشارکت خراسان رضوی در پروژه دکور آیتم های سفید اوپال و انجام بازاریابی در کشور ترکیه و سایر کشورهایی که ترکیه به آنها صادرات دارد را از دیگر بخشهای یادداشت های تبادل شده بین تجار این استان با هیات اقتصادی ترابوزان ترکیه ذکر کرد.
هیات مزبور با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و هماهنگی نمایندگی وزارت امور خارجه در شرق کشور توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد از سوم تا پنجم خرداد در استان خراسان رضوی مهمان بود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا