رئیس اتاق بازرگانی لهستان: سطح روابط با ایران متناسب با ظرفیت های دوکشور نیست

رئیس اتاق بازرگانی لهستان: سطح روابط با ایران متناسب با ظرفیت های دوکشور نیست

ورشو- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی لهستان با یادآوری ظرفیت های موجود در ایران و علاقه شرکت های سرمایه گذاری برای حضور در کشورمان، سطح روابط دوجانبه را متناسب با طرفیت های دو کشور ندانست.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، «آرند ارسکی» امروز(دوشنبه) در همایش تجاری ایران و لهستان در در هتل سوفیتل ورشو با حضور وزیر توسعه اقتصادی لهستان، محمدجواد ظریف وزیر خارجه و همچنین رامین مهمانپرست سفیر کشورمان افزود: با توجه به لغو تحریم ها، مسیرهای تبادل پول بین ایران و لهستان باز شده است.
وی به فرصت های اقتصادی در ایران اشاره کرد و گفت: همیشه می گویم، ایران آرزوی شرکت های سرمایه گذاری است.
رئیس اتاق بازرگانی لهستان با تاکید بر روابط دیرینه دو کشور در گذشته گفت: هیچ چیز باعث درگیری میان دو کشور نشده است و در جنگ جهانی نیز ایرانی ها به لهستانی ها و کودکان کمک کردند.
وی ادامه داد: ایران کشوری با امکانات زیاد اقتصادی و جمعیتی است؛ منابع طبیعی زیادی در ایران وجود دارد و امیدوارم نشست امروز نتیجه بخش باشد.
وی به برگزاری چند جلسه توسط اتاق بازرگانی داخلی لهستان با همتایان خود در ایران اشاره کرد و گفت: پارسال اتاق بازرگانی لهستان با هیات 100 نفری به ایران سفر کرد و هیات های دیگری نیز از ایران بازدید کردند.
رئیس اتاق لهستان با اشاره به تاسیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و لهستان در سال جاری، گفت: امیدواریم فعال سازی این اتاق ها به برقراری ارتباط دو کشور کمک کند.
ارسکی افزود: ایران کشوری با امکانات وسیع و زیاد است؛ به دلیل تحریم نمی توانستیم با یکدیگر روابط اقتصادی داشته باشیم اما این مانع نیز لغو و فرصت برای توسعه مناسبات فراهم شده و اکنون در حال جمع آوری اطلاعات هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد که در این شرایط ، ایران و لهستان بتوانند از ظرفیت های موجود استفاده کنند.
ارسکی، برگزاری چنین نشست هایی را برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر با هدف توسعه مناسبات، ضروری دانست و گفت: هر کشور، برخی فرصت ها، ظرفیت ها و توانمندی هایی دارد؛ لهستان و ایران می توانند مکمل هم در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، ساختمان، ماشین آلات سازی، تجهیزات پزشکی و عمران باشند.
وی افزود: با در نظر گرفتن توانمندی های دو کشور می توانیم در بسیاری از بخش ها با یکدیگر همکاری داشته باشیم.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا