همزمان با سقوط آزاد قیمت نفت ؛

۷۷۰ دکل حفاری نفتی جهان بیکار شدند/ چاه نفت دیگر طرفدار ندارد

۷۷۰ دکل حفاری نفتی جهان بیکار شدند/ چاه نفت دیگر طرفدار ندارد

همزمان با سقوط آزاد قیمت جهانی نفت، در طول یکسال گذشته بیش از ۷۷۰ دکل حفاری نفت و گاز جهان بیکار شدند تا اثبات شود با نفت ۴۰ دلاری دیگر حفر چاه نفت طرفدار ندارد.

در ادامه سقوط آزاد قیمت جهانی و منطقه‌ای نفت خام و گاز طبیعی، فعالیت دکل‌های حفاری در صنایع نفت و گاز جهان کاهش یافته است به طوری‌ که در طول یکسال گذشته تاکنون ۷۷۴ دستگاه دکل حفاری در نقاظ مختلف جهان بیکار شده اند.

بر این اساس در طول یک هفته گذشته تاکنون (شاخص زمانی ۶ می ۲۰۱۶ میلادی) فعالیت تعداد ۴۵ دستگاه دکل حفاری نفت و گاز در آمریکا، کانادا و سایر نقاط جهان متوقف شده است.

از این رو در ایالات متحده آمریکا تعداد دکل‌های فعال حفاری نفت و گاز با ۵ دستگاه کاهش به ۴۱۵ دستگاه دکل حفاری رسیده که در مقایسه با ماه می سال گذشته میلادی در مجموع تعداد دکل دکل‌های حفاری در این کشور با کاهشی حدود ۴۷۹ دستگاهی مواجه شده است.

در کانادا هم وضعیت بیکار شدن دکل‌های حفاری نفت و گاز مساعدتر از آمریکا به نظر نمی رسد به طوری که در این کشور آمریکای شمالی هم در طول یک هفته گذشته تاکنون با بیکار شدن یک دستگاه دکل حفاری تعداد کل دکل‌های حفاری فعال به ۳۶ دستگاه رسیده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته میلادی در مجموع ۳۹ دستگاه دکل حفاری نفت و گاز بیکار مانده اند.

براساس گزارش مدیریت امور اوپک و ارتباط با مجامع انرژی ایران، در کل هم تعداد ۹۴۶ دستگاه دکل حفاری نفت و گاز فعالیت می‌کنند که تعداد دکل‌های حفاری در صنایع نفت و گاز جهان در مقایسه با مدت مشایه سال گذشته حدود ۳۹ دستگاه کمتر شده است و در مجموع در طول یکسال گذشته تاکنون ۲۵۶ دستگاه دکل حفاری نفت و گاز در جهان بیکار شده‌اند.

این در حالی است که با وجود افزایش قیمت نفت خام در بازار جهانی به بیش از ۵۰ دلار در هر بشکه در هفته گذشته هم اکنون قیمت طلای سیاه بار دیگر به کمتر از ۵۰ دلار سقوط کرده است که کاهش قیمت‌ها، کاهش سرمایه‌گذاری و توقف اجرای طرح‌های جدید نفت و گاز در جهان را به همراه داشته است.

علاوه بر این، در بازار NBP انگلستان، شمال شرق آسیا، بازار جنوب غربی اروپا و هنری هاب آمریکا هم در طول یک هفته گذشته روند کاهش قیمت گاز ادامه یافته به طوری‌که در بازار اروپا و آسیا قیمت تک محموله گاز به کمتر از چهار دلار به ازای هر میلیون بی. تی. یو کاهش یافته است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا