سرمایه گذاری 25 هزار میلیارد ریالی آلمان در دو طرح بزرگ صنعتی فارس

سرمایه گذاری 25 هزار میلیارد ریالی آلمان در دو طرح بزرگ صنعتی فارس

شیراز- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: با صدور مجوز سرمایه گذاری به شرکت هایی از کشور آلمان، بزودی عملیات اجرایی دو طرح های بزرگ صنعتی در این استان با سرمایه گذاری این کشور به ارزش ریالی افزون بر 25 هزار میلیارد ریال آغاز می شود.

علی همتی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آلمانی ها طرح تولید انواع پنل ها و سلول های انرژی خورشیدی در استان فارس با سرمایه گذاری افزون بر 23 هزار و 600 میلیارد ریال را در دستور کار دارند.
وی گفت: این طرح که جواز سرمایه گذاری آن صادر شده است، در حال طی کردن مراحل نهایی اخذ مجوزهای سرمایه گذاری است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار کرد: اجرای این طرح در قالب شرکت پارس تکاب، برای 560 نفر شغل ایجاد می کند.
همتی گفت: شرکت کناف ایران نیز با سرمایه گذاری یک هزار و 630 میلیارد ریالی آلمانی ها به تولید پنل (ورق) های گچی در استان فارس خواهد پرداخت.
وی افزود: اجرای این طرح، 250 نفر اشتغالزایی به دنبال دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: این دو طرح سرمایه گذاری مربوط به سال 94 است و دیگر طرح های سرمایه گذاری خارجی که در حال بررسی و صدور مجوزها است، در آینده اطلاع رسانی می شود.
همتی درباره کارخانه تولید ورق های گچ پیش ساخته گفت: بنا بر قراردادهای منعقده، تجهیزات این کارخانه مطابق با استانداردهای روز اروپا خواهد بود و با تولید محصولات مورد نیاز کشور از خروج سالانه 90 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می کند.
وی بیان کرد: وجود معادن غنی گچ در استان فارس از جمله دلایل شرکت آلمانی برای انتخاب این استان برای احداث کارخانه تولید ورق های گچ پیش ساخته بوده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا